Trwa ładowanie...
13-12-2007 04:15

Ubywa słuchaczy Radia Maryja

O. Tadeusz Rydzyk wezwał słuchaczy do obrony Radia Maryja, bo - jak twierdzi - rząd PO wypowiedział wojnę jego rozgłośni. Zapowiedział w tej sprawie manifestację w Warszawie - opisuje "Gazeta Wyborcza" i zastanawia się jaki może być efekt tego wezwania.

Ubywa słuchaczy Radia MaryjaŹródło: AFP
d4fbl2i
d4fbl2i

Gazeta przypomina, że 26 listopada redemptorysta zaapelował do sympatyków o pisanie protestów do resortu nauki po zapowiedzi minister Barbary Kudryckiej, że skontroluje Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej. Jak ustaliła "Wyborcza" w ministerstwie, przez ponad dwa tygodnie wpłynęło zaledwie 400 listów i faksów od słuchaczy toruńskiej rozgłośni. A jeszcze w 1994 r. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nadeszło 50 tys. petycji w sprawie przyznania koncesji Radiu Maryja.

Skąd to malejące zaangażowanie? - Otóż słuchaczy Radia Maryja jest coraz mniej. Jak wynika z badań MillwardBrown SMG/KRC w 2002 r. stacji o. Rydzyka słuchało 1,25 mln słuchaczy. Teraz - 946 tys. (dane za grudzień 2006 - listopad 2007 r). W ciągu pięciu lat stacja o. Rydzyka straciła więc ponad 300 tys. odbiorców.

Z badań wynika, że tylko 4,6% słuchaczy Radia Maryja to osoby w wieku 15-24 lat; sympatycy w wieku 60-75 lat to 43,4% Stacja ma wciąż niewielu słuchaczy w największych miastach. 7,8% odbiorców toruńskiej rozgłośni mieszka w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców. Za to na wsiach mieszka aż 47,5% odbiorców Radia Maryja. (PAP)

d4fbl2i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fbl2i
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj