Pracownica banku uratowała oszczędności 70‑latki
Dzięki czujności pracownicy banku w Gdyni nie doszło do oszustwa. Zawiadomiła policję, gdy 70-letnia kobieta usiłowała przelać oszczędności życia na konto podane przez telefon przez fałszywych funkcjonariuszy Centralnego Biura Śledczego.
24.08.2017 14:33
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Telefon od oszustów 70-latka z Gdyni odebrała we wtorek. Mówili, że rozpracowują grupę hakerów. Uprzejma "funkcjonariuszka CBŚ" wypytała o oszczędności, a potem poinformowała, co zrobić, by uniknąć kradzieży zdeponowanych w banku pieniędzy. Pieniądze miały być bezpieczne na specjalnym koncie - informuje radiogdansk.pl.
To oszustwo niemal się udało. Do wypłaty i przekazania pieniędzy nie doszło dzięki czujności pracownicy banku, która zaniepokojona zawiadomiła policję.
Prawdziwi policjanci przypominają: nie podejmujmy pochopnych działań. Nie informujmy telefonicznie o sumie zdeponowanej w banku. Niue podawajmy kodów i haseł. Zadzwońmy do kogoś z rodziny, zapytajmy o to, czy osoba, która prosiła nas o pomoc, rzeczywiście jej potrzebuje.
Zobacz także: Cofnięty licznik. Jak rozpoznać rzeczywisty przebieg auta? Obalamy mity