Odcięty prąd na osiedlu Mieszkanie Plus. "Nie działają windy i światło"
Od czwartku mieszkańcy osiedla Mieszkanie Plus przy ul. Puszczyka w Gdyni nie mają prądu w częściach wspólnych budynków. Jak relacjonuje jeden z mieszkańców, nie działają windy, szlabany czy światło na klatkach schodowych. Lokatorzy obwiniają za tę sytuację spółkę zarządzającą osiedlem, ta odpiera ataki.
12.08.2023 | aktual.: 12.08.2023 13:05
Jak informuje portal Trójmiasto.pl na osiedlu Mieszkanie Plus przy ul. Puszczyka w Gdyni, kilka dni temu został odcięty prąd w częściach wspólnych. - Około dwóch tygodni temu na osiedlu pojawił się pracownik Energii, żeby odłączyć zasilanie, ale nie pasował klucz do przyłącza. Tym razem klucze już pasowały. Chyba nawet zostały w tym celu wymienione zamki - mówi w rozmowie z portalem Trójmiasto.pl pan Krzysztof, mieszkaniec osiedla przy ul. Puszczyka w Gdyni,
Zobacz także
Mieszkańcy, którzy powiadomili media o całej sprawie, są przekonani, że cała sytuacja wynikła z nieopłacenia rachunków przez spółkę PFR Nieruchomości, która zarządza osiedlem. Chociaż lokatorzy regularnie płacą czynsz, to nie wiedzą, na co idą ich pieniądze, bo nikt nie kosi tutaj trawy czy nie podlewa zieleni.
Natomiast teraz, jak został ocięty prąd, nie mają oświetlenia na klatkach schodowych, nie działają windy. Nie działają szlabany, przez co nie można wjechać na osiedle ani z niego wyjechać.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spółka PFR Nieruchomości odpiera zarzuty mieszkańców, twierdząc, że wszystkie rachunki są opłacone i jest to nieuprawnione odcięcie prądu. - My już ustaliliśmy, że to nieprawda. Tak samo było w zimie, kiedy odłączono nam ogrzewanie. Nie otrzymujemy żadnych informacji, jak wydatkowane są nasze pieniądze - podkreśla pan Krzysztof.
Co na to PFR Nieruchomości? - Potwierdzam, że na osiedlu przy ul. Puszczyka w Gdyni doszło do nieuprawnionego wyłączenia prądu w częściach wspólnych budynków. Obecnie trwa jego przywracanie. Jednocześnie wzywamy Energę Operator, dostawcę energii elektrycznej, do złożenia pilnych wyjaśnień w zakresie zaistniałej sytuacji. Wszystkie otrzymane od dostawcy rachunki są bowiem regulowane na bieżąco - przyznaje Ewa Syta, przedstawicielka PFR Nieruchomości w rozmowie z portalem Trójmiasto.pl.
Zobacz także
Z kolei Energa Opeator nie chce komentować sprawy, zasłaniając się tajemnicą handlową i tym, że nie jest upoważniona do udzielania mediom jakichkolwiek informacji na temat płatności i rozliczeń ze swoimi klientami. Jednak przyznała, że odłączenie prądu nie nastąpiło z powodu naprawy awarii.
Osiedle przy ul. Puszczyka w Gdyni powstało w ramach rządowego programu Mieszkanie Plus. Lokale miały zostać przekazane mieszkańcom, zakwalifikowanym do programu w 2018 roku, ale nastąpiło to z dwuletnim opóźnieniem.
Po opublikowaniu artykułu do naszej redakcji zwróciła się firma PFR Nieruchomości, która postanowiła zabrać głos w tej sprawie.
- Informacje o nieopłaconych fakturach są nieprawdziwe - wszystkie otrzymane faktury są opłacane na bieżąco. Brak prądu w częściach wspólnych budynków przy ul. Puszczyka w Gdyni wynikał z błędu po stronie dostawcy energii. Zwróciliśmy się do Energa Operator o pilne wyjaśnienia. Będziemy monitorować sprawę i dążyć do jej jak najszybszego wyjaśnienia. Prąd we wszystkich budynkach został przywrócony wczoraj tj. 11 sierpnia około godz. 15. Sytuację na osiedlu monitoruje zarządca, do którego najemcy powinni zgłaszać się w przypadku ewentualnych awarii - komentuje Katarzyna Fiuk, rzecznik prasowy PFR Nieruchomości.
Źródło: Trojmiasto.pl