Autobus linii 666 na Hel. Apel do PKS Gdynia o zmianę numeru, bo uderza to w "chrześcijański porządek państwa"
666 prosto na Hel - diabelska linia autobusowa jest znana na całym Pomorzu. Ale numer linii nie podoba się wielu. Środowisko katolickie apeluje o zmianę numeracji i zapowiada, że poprosi o "interwencję stosowne organy państwa polskiego".
Autobus linii 666 dowozi turystów i mieszkańców na Hel. Jeździ głównie z Karwi, czasem z Dębek. Zatrzymuje się w Jastrzębiej Górze, Władysławowie, Chałupach, Jastarni czy Juracie. To znane nadmorskie kurorty. Autobus linii nr 666 kursuje od lat, czasem nazywany jest piekielnym. Bo dowozi ludzi na Hel, co po angielsku ("hell") znaczy piekło.
I właśnie numer 666 nie podoba się środowisku konserwatywnemu. Katolicki portal Fronda.pl jest wręcz oburzony tym faktem i dlatego apeluje do PKS Gdynia. "Od Dębek położonych na Zachód od Władysławowa aż po sam Hel kursuje od dłuższego czasu autobus o numerze 666. Zabawne, prawda? Autobusem 666 na Hel(l), czyli do piekła. Niby niewinny żart, ale trudno nie uznać w nim złośliwej inspiracji, nazywając rzeczy po imieniu - diabelskiej" - czytamy na stronie.
Diabelska linia 666. "Godzi w chrześcijański porządek"
"Piekło to realnie istniejące miejsce skrajnej rozpaczy i bólu, do którego trafiają nieszczęsne dusze ludzi odrzucających miłość Boga. Nie może być dla człowieka większej katastrofy. Piekło - to negacja człowieczeństwa. To wieczna śmierć i cierpienie. Śmiać się z tej rzeczywistości można wyłącznie wówczas, gdy po prostu nie rozumie się w czym rzecz" - wyjaśnia autor.
Dlatego linia 666 powinna zmienić nazwę. "Wzywamy stąd władze PKS Gdynia do przemyślenia swojej polityki i zmiany numeru linii na inny. Jeżeli tak się nie stanie, to prosimy o interwencję stosowne organy państwa polskiego. Linia autobusowa 666 kursująca na Hel, mówiąc wprost, godzi w chrześcijański porządek państwa polskiego i jego fundamenty, a stąd - w dobro nas wszystkich" - argumentuje redakcja.
Sprawa autobusu linii 666 jest znana od lat. "Kilka lat temu zmienialiśmy polski model nazywania swoich linii tylko nazwami końcowych przystanków i zamieniliśmy to na europejski: z numerami, bo to ułatwienie dla pasażerów. A że trasy w powiecie puckim mają liczby od 650 do 669 jasne było, że któraś z nich musi jechać do Helu. I tak jakoś wyszło" - tłumaczył w 2013 roku w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim" Mariusz Józefowicz ze spółki PKS Gdynia.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl