Tramwaj na Kasprzaka z decyzją środowiskową. Kiedy pojedziemy nową linią?
Jedną z planowanych inwestycji Tramwajów Warszawskich jest trasa w ciągu Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do skrzyżowania Wolskiej i Redutowej.
Tramwaje Warszawskie poinformowały, że decyzja środowiskowa dla nowej trasy tramwajowej wzdłuż Kasprzaka jest już prawomocna - informuje serwis transport-publiczny.pl Spółka musi skoordynować realizację trasy z budową metra i zapowiada, że powstanie ona w latach 2019-2020.
Jedną z planowanych inwestycji Tramwajów Warszawskich jest trasa w ciągu Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do skrzyżowania Wolskiej i Redutowej. Spółka uzyskała właśnie prawomocną i ostateczną decyzję środowiskową - w trakcie postępowania administracyjnego nie było żadnych odwołań.
Zgodnie z decyzją realizowany będzie wariant inwestorski, który zdobył też największe poparcie mieszkańców w trakcie konsultacji społecznych. Oznacza to, że tramwaj pojedzie przez całą ulicę Kasprzaka, poprawiając zarazem obsługę intensywnie rozbudowujących się osiedli przy Jana Kazimierza. Skrzyżowanie Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej tramwaje pokonają w sposób bezkolizyjny - w zagłębieniu, wykorzystując istniejącą północną jezdnię ulicy Kasprzaka. Ponadto przebudowana zostanie trasa tramwajowa na Wolskiej od Elekcyjnej do Redutowej - tramwaje zostaną przesunięte, jak na wcześniejszym odcinku, na środek ulicy, na pas dzielący jezdnie. Przy Redutowej dwie trasy będą miały wspólne przystanki.
Projekt organizacji ruchu
W tej chwili projektant w ramach ostatniego etapu prac przygotowuje projekt stałej organizacji ruchu. Po jego zatwierdzeniu możliwe będzie opracowanie dokumentacji budowlanej i rozpoczęcie prac. Inwestycja będzie skoordynowana z budową zachodniego odcinka II linii metra, która również będzie wymagała sporych objazdów i wstrzymywania ruchu tramwajowego. Tramwaje Warszawskie zapowiadają, że linia ta zostanie zrealizowana w latach 2019-2020.
Tramwaj na Nowodwory
W tej chwili realizowana jest inna trasa - na Tarchominie, do krańca Nowodwory. W kolejnych etapach linia ma zostać wydłużona do Modlińskiej. Inne planowane inwestycje obejmują tramwaj na Gocław, odcinki trasy Dw. Zachodni - Wilanów. Nowością jest natomiast zapowiedź realizacji trasy na Zieloną Białołękę. Ponadto spółka planuje zakup co najmniej 123 nowych tramwajów.
Źródło: (transport-publiczny.pl)