Totalny zakaz reklamy piwa? Sondaż wśród Polaków
Rząd zamierza walczyć z nadmiernym spożyciem alkoholu w Polsce. Planuje już zmiany w przepisach. Pojawia się dyskusja, czy ograniczeniom powinna być także poddane reklamowanie piwa. Zapytaliśmy o to Polaków.
Zgodnie z art. 13 ust. 2 w Polsce obowiązuje całkowity zakaz reklamowania alkoholu z wyjątkiem piwa. To oznacza, że reklamy innych napojów alkoholowych, takich jak wódka, wino, czy brandy, są niezgodne z prawem.
Cały czas jednak pojawiają się rozważania na temat jeszcze większego ograniczenia spożycia alkoholu w Polsce. Jednym ze sposobów ma być zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Pojawia się także pomysł ograniczeń w reklamowaniu piwa. Postanowiliśmy zapytać o to Polaków.
Co z reklamą piwa? Wyniki sondażu
W badaniu Panelu Badawczego Ariadna przeprowadzonym na zlecenie Wirtualnej Polski respondenci odpowiedzieli na pytanie: "Czy Pana/Pani zdaniem reklama piwa powinna być w Polsce całkowicie zakazana?".
Okazuje się, że różnica zdań na ten temat jest nieduża. 43,9 proc. chce takich ograniczeń i odpowiedziała na to pytanie twierdząco. 23.1 proc. badanych uważa, że "zdecydowanie" powinno się zakazać całkowicie reklamy piwa. 20,8 proc. respondentów na tak zadane pytanie odpowiedziało "raczej tak".
Przeciwnego zdania jest 44,9 proc. badanych. 15,6 proc. badanych twierdzi, że "zdecydowanie nie", 29,3 proc. osób w naszym badaniu wybrało odpowiedź "raczej nie". 11,2 proc. respondentów nie ma zdania na ten temat.
Badanie przeprowadzono w dniach 21 - 23 czerwca metodą CATI/CAWI.
Źródło: Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna