Toshiba liderem w sprzedaży notebooków w Polsce

W pierwszym półroczu 2006 firma Toshiba zajęła pierwsze miejsce w sprzedaży notebooków w Polsce.

Badania opublikowane w raporcie firmy Gartner, po raz kolejny potwierdzają pozycję lidera firmy Toshiba w sprzedaży notebooków w Polsce. Po trzech kwartałach obecności przedstawicielstwa firmy Toshiba na polskim rynku firma uzyskała ponad 22 procentowy udział w rynku. Oznacza to, że pod względem łącznej sprzedaży za dwa kwartały wyprzedziła o około 20 % najbliższego konkurenta. Bezpośrednia obecność firmy na błyskawicznie rozwijającym się rynku komputerów przenośnych sprawiła, że sprzedaż notebooków z logo Toshiba wzrosła w stosunku do analogicznego kwartału roku 2005 o ponad 460%, przy wzroście rynku o 63%.

„Osiągnięcie pozycji lidera na rynku notebooków w dwóch kolejnych kwartałach 2006 roku, przy znaczącej przewadze sprzedanych komputerów, wskazuje na stabilność naszej marki na rynku polskim” – powiedział Andrzej Kuźniak, dyrektor generalny Działu Systemów Komputerowych, Toshiba Europe GmbH. „Przez pół roku sprzedaliśmy w Polsce prawie tyle notebooków ile nasi konkurenci łącznie wszystkich komputerów. Świadomość, że co trzeci sprzedany w Polsce komputer to notebook pozwala nam ze spokojem patrzeć w przyszłość” - dodał.

Jak szacuje Gartner w drugim kwartale roku 2006 dostawcy notebooków sprzedali w sumie w Polsce ponad 146 tysięcy komputerów przenośnych i prawie 300 tys. od początku roku. Z tego prawie 80 procent dostarczyło pięciu największych producentów laptopów - Toshiba, Fujitsu-Siemens, Acer, Asus i Hewlett-Packard.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)