Telefony komórkowe pomagają równoważyć życie zawodowe z towarzyskim
Wykonywanie kilku zadań jednocześnie stało się elementem
codzienności dla nas wszystkich. Z wyników badania przeprowadzonego
online przez firmę Nokia wynika jednak, że z wieloma zadaniami
naraz radzą sobie lepiej kobiety niż mężczyźni - dotyczy to 60%
respondentów obu płci. Tylko sześć procent kobiet uważa, że to
mężczyźni lepiej wykonują więcej zadań jednocześnie.
28.11.2007 08:00
Z ogólnej liczby ponad 5000 respondentów 79% uważa, że dobrze radzi sobie z kilkoma zadaniami naraz, 50% określa siebie jako wydajnych, a 31% jako zajętych. Większość mężczyzn i kobiet z Danii oraz Norwegii sądzi, że potrafi robić kilka rzeczy naraz. Najbardziej zrelaksowani okazali się Finowie z wynikiem 74%.
Przeważająca większość, bo aż 80% respondentów, uważa, że dzięki telefonom komórkowym może osiągnąć pożądaną równowagę pomiędzy pracą a życiem towarzyskim. 63% respondentów uważa, że bez telefonu komórkowego ich wydajność pogorszyłaby się, a 74% sądzi, że dzięki telefonowi komórkowemu lepiej sobie radzi z kilkoma zadaniami naraz.
Z badania wynika, że telefony komórkowe pomagają w uzyskaniu większej wydajności. 62% respondentów wykonuje 2-3 czynności podczas rozmowy przez telefon komórkowy, w tym przeglądanie stron internetowych czy robienie zakupów. 75% kobiet odpowiedziało, że podczas korzystania z telefonu komórkowego przygotowuje posiłki, a 50%, że robi makijaż.
Choć większość respondentów twierdzi, że podczas korzystania z telefonu komórkowego robi więcej niż jedną rzecz naraz, 48% wskazało, że rozmowa odgrywa główną rolę. Na pytanie o to, co najbardziej lubią robić podczas używania telefonu komórkowego, respondenci w większości odpowiedzieli "być w łóżku", nie podając jednak szczegółów.
Wykonywanie kilku zadań podczas używania telefonu komórkowego może prowadzić do zabawnych sytuacji. 47% respondentów badania firmy Nokia wysłało romantyczne lub kontrowersyjne SMS-y do niewłaściwej osoby, przy czym przydarzyło się to 56% kobiet.
Badanie dotyczące wykonywania kilku zadań naraz zostało przeprowadzone online w witrynie nokia.com od 15 października do 1 listopada 2007 przez Illuminas w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Finlandii, Włoszech, Chinach, Brazylii, Niemczech, Danii, Francji, USA, Szwecji i Norwegii.
Firma Nokia zorganizowała najbardziej wszechstronne badanie konsumenckie w branży, opracowując ponad 10 miliardów danych z 77 000 ankiet konsumenckich w 21 krajach, co dało wyjątkowy wgląd w wartości, przekonania i postawy konsumentów. Ta wiedza wyznacza działania firmy Nokia: od opracowywania i projektowania produktu po jego marketing i sprzedaż.