Trwa ładowanie...
d3fk7jj
Szymański: Nie chcieliśmy prowadzić Brytyjczyków na gilotynę

Szymański: Nie chcieliśmy prowadzić Brytyjczyków na gilotynę

- Musimy wszelkimi sposobami uniknąć brexitu, który będzie chaotyczny i pozbawiony umowy międzynarodowej. Bezumowny brexit oznacza niepewność dla wszystkich. Dlatego daliśmy Brytyjczykom dodatkowy czas - mówi Konrad Szymański. Wiceminister spraw zagranicznych był gościem programu Michała Kobosko "Racja stanu".

Jedno jest pewne dla Unii Na pewnoRozwiń

Transkrypcja:

Jedno jest pewne dla Unii Na pewno dla Polski Powinno być kluczowe Aby wszystkimi sposobami Jakiekolwiek sposoby będą to To potrzebne konieczne Uniknąć Brychcy to który będzie chaotyczny I pozbawiony umowy międzynarodowej ponieważ Bezumowny breaks it oznacza niepewność dla przedsiębiorców Oznacza Słabsze jednak gwarancję bo krajowe gwarancję One będą pełne ale jednak krajowe W stosunku do obywateli Poważne ryzyko zaburzenia Wykonywania zobowiązań finansowych Wielkiej Brytanii W tej perspektywie finansowej Naprawdę jest powód do tego żeby okazać Cierpliwość jest powód do tego żeby Okazać Ostrożność W tej sprawie Bezumowny breaks i gdzie są Fatalne dla Wielkiej Brytanii Ale będzie również zły dla Unii Nie chcieliśmy Aby rada europejska Ubiegłym tygodniu Mówimy o szczycie Rysy szczyt Przyjął scenariusz pierwotnie proponowany Który zakładał tak naprawdę automatyczną gilotynę 29 marca NIP Piliśmy wartości dodanej Uważamy że jeżeli cokolwiek ważnego Ma się zdarzyć brytyjskie wPolityce To trzeba dać najmniej dwa tygodnie Czasu na to ale co te dwa tygodnie zmienią Zmieniam to że ewentualny kryzys Brytyjski parlament Mecze w tym tygodniu Nie będzie prowadził do automatycznego nieodwołalnego bryksy to bezumownego 29 czyli Czy w piątek Dwa tygodnie to nie jest dużo presja czasowa pozostaje Natomiast jeżeli miałbyś Dostać coś fundamentalnego w brytyjskim parlamencie To wymaga czasu Bylibyśmy zadowoleni aby faktycznie ten scenariusz tego Brychcy to który To dzisiaj nabiera Większego prawdopodobieństwa W ostatniej chwili Justyna ruszam zrzuconym Ze stołu I to wymaga czasu to wymaga ostrożności i dlatego pierwotne założenia Stanowiska szczytu były Szkodliwe podnosi ryzyko niepotrzebnie Natomiast te które wynegocjowaliśmy w trakcie tej nocy Głównie na skutek na Polski która Zablokowała pierwotne Rozwiązania dają nam więcej ostrożności I dają jeszcze jedną szansę na to Żeby z tego zderzenia Zrezygnować Twardy brak SSID Co by Zaczął dla Polski Obywateli na wysp Sport dla Polski Firm dla Polaków To wyjeżdżają też to Jeżeli chodzi o prawa obywateli otworzyliśmy Ten sam Zac Teraz pełen zakres unijny zakres Powiedzieć ochrony praw obywateli polskich Żyjących Wielkiej Brytanii Na zasadzie działań w prawie krajowym te te działania są już wdrożone i I po stronie brytyjskiej I po stronie polskiej Więc nie spodziewam się tutaj nawet Przypadku chaotycznego twardego Brychcy to Jakichkolwiek zaburzeń które byłyby Którego graniczyły te prawa ona oczywiście są nieprzyjemne ponieważ że ktoś Ktoś mieszka w danym kraju i widzisz OK Polityczne wymyka się z Spod kontroli Ma prawo się niepokoić Ale jestem przekonany że prawa Polaków Nie ucierpiał nawet w przypadku twojego tak zwanego bezumownego Brychcy to Inne problemy są związane Z tym jak będzie wyglądał handel Tutaj dla bezumownego plexi Nie ma kompensacji 100% nie ma mechanizmu Nie ma nie ma mechanizmów zastępczych Które by mogły uchronić Stu procentach interesy Przedsiębiorców I tych którzy są uczestnikami handlu Z wyspami ponieważ Jeżeli umowa upadnie To będzie oznaczało że nie mam okresu przejściowego Który zakładał obecność Wielkie Pytanie w unii celnej i rynków Usunąłem To oznacza że stosunkowo szybko dajmy na to 12 kwietnia bądź 22 maja Ustaje członkostwo we wspólnym rynku I unii celnej Handlem rządzą reguły WTO Co oznacza Możliwość prowadzenia bariery Celnych ale także pozataryfowych W tej dziedzinie również robimy dość dużo jako polska a także jako Unia Bo awaryjnie przedłużyli śmy już dzisiaj jesteśmy gotowi do tego żeby przedłużyć i ważność dokumentów Które decydują o Dopuszczenie na rynek Załatwiliśmy wszystko co można było Jeżeli chodzi o Utrzymanie transportu O której jest By wałkiem koniecznym dla handlu Transportu Drogowego o tym żeby ciężarówki nie stanęły po 2 Stronach kanału La Manche Tak tak chodzi o to aby aby podtrzymać Możliwość prowadzenia Usług transportowych Na wyspach Jutro dostanę to wszystko rzucił się na zasadach wzajemności Tak aby te towary w ogóle mogły krążyć To jest Transport drogowy Morski I i lotniczy tutaj wychodząc z Unii nagle Trzeba otworzyć pewne reguły wzajemnego dostępu do rynku Jest dość skomplikowane prawnie ale Kilkanaście miesięcy Mamy te rozwiązania więc nie nastąpi tąpnięcie radykalne stuprocentowe Ale dołożenie jakich Kolwiek procedur celnych Nana Pod kanałem La Manche na Eurotunelu Oczywiście jest nie Nieprawdopodobnie Ryzykowny Momentem ponieważ Eurotunel działa na granicy z Twoje przepustowość
d3fk7jj
d3fk7jj
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj