Świat potrzebuje więcej Mikołajów
Święta najczęściej kojarzą nam się ze spotkaniami w gronie najbliższych. Wysoko na liście jest także Coca-Cola ze świąteczną ciężarówką, która już od prawie trzech dekad jest symbolem oczekiwania na ten magiczny moment roku. Mimo że pierwotnie ciężarówki były elementem reklamy, kilka lat później rzeczywiście wyjechały na ulice, a od niemal 10 lat odwiedzają również polskie miasta. Działania prowadzone przez markę w tym okresie to jednak nie tylko świąteczna trasa, lecz również akcje pomocowe. W tym roku, Coca-Cola Polska wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem miały do spełnienia ważną misję.
Świąteczna ciężarówka Coca-Cola po raz pierwszy pojawiła się w reklamie marki z 1995 r. i od tego czasu na stałe wpisała się w przedświąteczny czas, przyciągając uwagę, tworząc niezapomniane wspomnienia i inspirując do dzielenia się radością oraz… życzliwością. W 2001 r. świąteczny konwój wyruszył w świat, a w 2014 r. po raz pierwszy pojawił się w Polsce. Kontynuując tę tradycję, w pięciu polskich miastach, które odwiedził w tym roku zostały utworzone specjalne strefy umożliwiające celebrowanie tego wyjątkowego czasu we wspólnym gronie. W 2023 r. ciężarówka odwiedziła Słupsk, Gniezno, Lublin, Białystok i Warszawę.
Mikołaj ma prawie sto lat
Mało kto wie, że to właśnie marka Coca-Cola wykreowała ikoniczny wizerunek Mikołaja. Po raz pierwszy pokazała go w swojej reklamie z 1931 r. i utożsamiał on wszystko, co jest zgodne z wartościami firmy – życzliwość, hojność i dobrą wolę.
- Magia naszej marki polega przede wszystkim na tym, że od lat towarzyszymy Polakom. Nasze produkty są na świątecznych stołach, a my jako firma staramy się być blisko lokalnych społeczności. Dlatego wybieramy się do różnych miast, co roku innych, z naszą kultową już ciężarówką Coca-Cola wraz z wieloma atrakcjami, które co roku staramy się przygotować, aby zaskoczyć naszych konsumentów – mówiłą Paulina Trzaskowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, Coca-Cola Polska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak zostać świętym Mikołajem?
Marka - nie tylko podczas Świąt - angażuje się w pomoc potrzebującym i współpracuje m.in. z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca. W tym roku Coca-Cola Polska wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem zachęcała wszystkich do obudzenia w sobie wewnętrznego Mikołaja. Dzięki temu każdy mógł podzielić się dobrem w te święta.
- Przede wszystkim pomagamy osobom potrzebującym, których los tak się potoczył, że na tu i teraz potrzebują wsparcia, czy materialnego, czy rzeczowego. Pomagamy również seniorom i osobom starszym, zarówno w codziennych czynnościach, jak i materialnie – wyjaśniała Justyna Kowalska–Zych, Polski Czerwony Krzyż.
Ale jak można było to zrobić? Na przykład wypełniając quiz w aplikacji Coca-Cola, dzięki któremu nie tylko dowiadywaliśmy się, jakim jesteśmy Mikołajem, ale także mogliśmy udzielić pomocy na zasadzie wsparcia finansowanego przez markę.
- Inną możliwością, do której zapraszamy naszych konsumentów w ramach kooperacji z Polskim Czerwonym Krzyżem, jest możliwość podarowania paczki żywnościowej dla najbardziej potrzebujących – tłumaczyła Paulina Trzaskowska.
Aby wziąć udział w akcji należało skompletować paczkę złożoną z określonych produktów (makaron, ryż, olej, kasza, herbata, konserwa rybna, konserwa mięsna, kakao), zachować paragon, a następnie przekazać ją do lokalnego oddziału PCK. Lista punktów dostępna była w aplikacji Coca-Cola.
Moc świątecznych atrakcji
Tam, gdzie pojawiała się ciężarówka Coca–Cola, tam również powstawało świąteczne miasteczko, a w nim - moc atrakcji. Można było między innymi spróbować Coca-Cola Zero Cukru Zero Kofeiny, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z Mikołajem w przezroczystej bańce z kamerą 360 stopni, a także otrzymać personalizowane szklanki w kształcie bombki z waszym grawerem. Zorganizowano też specjalną strefę, dzięki której można było się dowiedzieć, jak Coca-Cola dba nie tylko o udane święta, ale również prowadzi działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.