Superman pije mleko z polskimi dziećmi

W lipcu rusza kolejna, trzecia już edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej "Pij mleko! Będziesz wielki".

11.07.2006 07:03

Tym razem dla celów tego prozdrowotnego projektu udało się pozyskać postać komiksowego herosa Supermana, bohatera ekranizacji wchodzącej na polskie ekrany pod koniec lipca.

„Pij mleko! Będziesz wielki” to najbardziej znana polska kampania społeczna promująca zdrowe nawyki żywieniowe wśród dzieci. Jest prowadzona cyklicznie od 2003 roku i stanowi element programu Marketing dla Przyszłości, stworzonego i realizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce, obejmującego długofalowe działania o charakterze społecznym. W tej bezprecedensowej, szeroko zakrojonej akcji społecznej wsparcia bezpłatnie udzielają media, domy mediowe, realizatorzy kampanii oraz oczywiście jej znane „twarze” – autorytety dla dzieci. W tym roku pozyskano do akcji trzech właścicieli praw do postaci Supermana. Percepcja i efekty kampanii badane są na wszystkich jej etapach przez firmę SMG/KRC. Oznacza to, iż skuteczność kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki” poddawana jest profesjonalnej weryfikacji.

W tym roku „twarzą” kampanii jest bohater najnowszego filmu o Supermanie, aktor Brandon Routh. Tym samym Superman dołączył do elitarnego grona - w poprzednich edycjach do picia mleka zachęcali Bogusław Linda, Kayah, Krzysztof Hołowczyc i Jagna Marczułajtis, a w ubiegłym roku jedna z najpopularniejszych baśniowych postaci – ogr Shrek. Superman namawiający do sięgnięcia po szklankę mleka od lipca będzie pojawiał się w reklamach telewizyjnych i kinowych, na billboardach i innych nośnikach reklamy zewnętrznej w większości polskich miast, w reklamach prasowych i internetowych oraz stacjach radiowych. Zaplanowano także narzędzia niestandardowe – reklamy na autobusach w Warszawie i Katowicach. Sukcesem kampanii jest fakt, że jej partnerzy chcą w niej uczestniczyć niezależnie od ewentualnego włączenia się konkurencji. Kampania ma już kilkudziesięciu partnerów medialnych użyczających czasu antenowego i powierzchni reklamowej.

W realizację akcji społecznie włączyło się środowisko reklamy: agencja reklamowa Communication Unlimited po raz kolejny odpowiedzialna za kreację i przygotowanie kampanii, dom mediowy Media Group, Instytut MillwardBrown SMG/KRC, który przeprowadzi badania skuteczności kampanii oraz dom produkcyjny Film IT zaangażowany w produkcję spotów reklamowych. Przy realizacji tegorocznej kampanii społecznie pracowali ponadto znakomici artyści: reżyser Grzegorz Kuczeriszka czy autor zdjęć prasowych Andrzej Swietlik.

„Ruszamy z kolejną odsłoną prowadzonej od 2002 roku największej w Polsce akcji społecznej” – mówi Paweł Kowalewski, prezes IAA w Polsce – „Najbardziej cieszy mnie fakt, że po raz kolejny polska branża mediowa i reklamowa zjednoczyła swoje siły w słusznej sprawie. Stworzyliśmy i, co najważniejsze, konsekwentnie prowadzimy jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych kampanii społeczną promującą produkty mleczne w Polsce i Europie. Udowadniamy, że społeczna odpowiedzialność biznesu jest możliwa”.

Kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” powstała w odpowiedzi na ogromny społeczny problem, jakim jest osteoporoza, a także spadek spożycia mleka przez najmłodszych. Ubiegłe edycje okazały się ogromnym sukcesem, a hasło „Pij mleko! Będziesz wielki” trwale zagościło w świadomości Polaków. Według badań instytutu SMG/KRC z czerwca ubiegłego roku aż 60% dorosłych Polaków zauważyło akcje promujące mleko. 84% spośród nich zapamiętało hasło akcji, a 98% wymieniło właśnie hasło "Pij mleko! Będziesz wielki”.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)