Strefa płatnego parkowania zostanie powiększona od czerwca 2015
W środę radni przegłosowali projekt korekty granic strefy płatnego parkowania. W czerwcu 2015 roku zostanie ona powiększona o część Grzegórzek, Krowodrzy i Dębniki. Zmiany granic strefy są wynikiem postulatów mieszkańców.
06.11.2014 | aktual.: 12.11.2014 00:41
Na pierwszej sesji powakacyjnej prezydent Majchrowski przedstawił projekt korekty granic strefy płatnego parkowania w Krakowie. Chcieli tego i mieszkańcy, i radni dzielnicowi. Miasto wykonało także badania parkingowe, które wykazały, że w wielu miejscach w dni robocze ruch jest przeciążony. W środę 26 radnych opowiedziało się za korektą granic strefy, 4 wstrzymało się od głosu. Nikt nie zagłosował przeciw projektowi.
Nowa strefa płatnego parkowania zacznie obowiązywać od czerwca 2015 roku. Mieszkańcy strefy mogą wykupywać abonamenty w preferencyjnych cenach - zapłacą jedynie 10 zł miesięcznie. Dla pozostałych kierowców ceny są mniej przychylne: 3 zł na pierwszą godzinę parkowania, za drugą 3,50, a za trzecią 4,10 zł. Takie opłaty obowiązują od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 20:00.
Przykładem takiego miejsca są Dębniki - obecnie jeszcze znajdują się poza strefą płatnego parkowania, równocześnie będąc nią otoczonymi z trzech stron. Kierowcy wykorzystują ten fakt i blokują miejsca parkingowe w dzielnicy. Zatrzymują się także w sposób nieprzepisowy utrudniając nie tylko ruch samochodowy, ale i pieszych.
- Stąd decyzja o objęciu Dębnik strefą płatnego parkowania, tym bardziej, że wielokrotnie mieszkańcy tej dzielnicy postulowali o wprowadzenie takiego rozwiązania - wyjaśnił Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Od czerwca strefa płatnego parkowania w Krakowie zmieni zatem swoje granice. W przypadku Dębnik za postój będziemy płacić w rejonie pomiędzy Bulwarami Wiślanymi a ulicami Monte Cassino i Nowaczyńskiego.
Korektę wprowadzono także w Grzegórzkach (granica przebiegać będzie wzdłuż ulicy Rakowickiej do linii kolejowej, dalej do Mogilskiej, następnie rzeką Białuchą do ulicy Norwida, do Grochowskiej, do alei Beliny - Prażmowskiego, wzdłuż Beliny Prażmowskiego do ulicy Olszańskiej, wzdłuż Olszańskiej do Rakowickiej) oraz w Krowodrzy (strefa postała poszerzona wzdłuż ulicy Wrocławskiej do Racławickiej, ulicą Racławicką do linii kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do ulicy Prądnickiej, wzdłuż Prądnickiej do Wrocławskiej).
- Zwiększy się powierzchnia obecnej strefy płatnego parkowania, zostanie ona uzupełnione o tereny, których zabrakło w poprzedniej koncepcji. Teraz musimy będziemy musieli zrobić przetarg na jej przygotowanie, zakup i montaż parkomatów - tłumaczy w rozmowie z WP.PL Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.
- Projekt powiększenia strefy płatnego parkowania powstał w odpowiedzi na wnioski radnych, radnych dzielnicowych i mieszkańców. Wykonaliśmy też badania parkingowe, które wykazały, że rzeczywiście, strefa powinna być powiększona. Do kolejnych zmian się nie przymierzamy, ale tak jak mówię - ta także nie była planowana, a dzieje się to na prośbę mieszkańców - dodaje rzecznik.