PolskaStrata netto Daewoo-FSO wzrosła w 2000 roku do 2 mld 28 mln zł

Strata netto Daewoo-FSO wzrosła w 2000 roku do 2 mld 28 mln zł


Strata netto Daewoo-FSO Motor SA wzrosła w 2000 roku do 2 mld 28 mln zł z ponad 28 mln zł w 1999 roku - poinformowała w piątek dyrektor finansowy Daewoo FSO, Zofia Duran, na trwającym WZA spółki.

_ Spółka zakończyła działalność w 2000 roku stratą w wysokości 2 mld 28 mln zł_ - powiedziała Duran.

Strata spółki na sprzedaży wyniosła w 2000 roku 570 mln zł, a na pozostałej działalności operacyjnej 684 mln zł. Ponadto strata spółki na działalności finansowej wyniosła 709 mln zł, a w związku z podatkiem dochodowym 65 mln zł.

Przychody Daewoo-FSO ze sprzedaży w 2000 roku wyniosły ponad 3,5 mld zł.

Duran poinformowała, że tak wysoka strata wynika przede wszystkim z drastycznego spadku przychodów ze sprzedaży w zeszłym roku, konieczności utworzenia rezerw w związku z trudną sytuacją finansową spółki oraz kosztów przestojów w produkcji i odsetek.

W pierwszym półroczu 2001 Daewoo sprzedało w Polsce 27.142 auta wobec 61.863 w pierwszym półroczu 2000. Udział firmy w polskim rynku wyniósł w pierwszej połowie 2001 roku 14,2 proc., w porównaniu z 22,25 proc. w pierwszym półroczu 2000. Daje to firmie drugie miejsce wśród firm sprzedających samochody.

Niedawno odbyła się druga runda rozmów polsko-koreańskich w Ministerstwie Gospodarki. Po ich zakończeniu wiceminister gospodarki Edward Nowak poinformował PAP, że jeden z inwestorów, zainteresowanych żerańską fabryką Daewoo-FSO, jest bardzo poważnym kandydatem.

W ocenie Nowaka _ kluczem do naprawy sytuacji w spółce Daewoo-FSO jest pozyskanie nowego inwestora_.

Daewoo zobowiązało się, że do marca 2002 roku zainwestuje w FSO 1,121 mld USD i uruchomi linię produkcyjną silnika. Dotychczas w Daewoo-FSO zainwestowano 800 mln USD.

Daewoo-FSO jest winne południowokoreańskiemu koncernowi Daewoo Motor około 700 mln USD za zakupione na kredyt części do produkcji samochodów.

Ponadto spółka Daewoo-FSO prowadzi z grupą polskich banków-wierzycieli negocjacje na temat restrukturyzacji zadłużenia. Jest im bowiem winna 160 mln USD.

W połowie lipca Daewoo-FSO zakończyło negocjacje z Kredyt Bankiem (KB) w sprawie zawieszenia spłat kredytów zaciągniętych przez spółkę. KB na początku lipca zablokował konto Daewoo-FSO w Banku Pekao SA.(mak)

daewoodaewoo-fsostrata
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)