Spoty reklamowe o Powstaniu Warszawskim
Muzeum Powstania Warszawskiego przygotowało dwa spoty filmowe przypominające o 62. rocznicy wybuchu powstania. Są to dwa 30-sekundowe filmy wyreżyserowane przez Macieja Ślesickiego.
18.07.2006 | aktual.: 27.07.2006 09:55
Reżyser wyjaśnił, że oba spoty pełnią funkcję reklamy społecznej. Mają one trafić przede wszystkim do młodych ludzi i przypomnieć im, że tam gdzie dzisiaj stoją nowoczesne budynki, w których oni żyją i się bawią, ich rówieśnicy kiedyś walczyli i ginęli.
Maciej Ślesicki powiedział, że filmy zostały zrealizowane w szczególnych plenerach. Były to miejsca, które pamiętają jeszcze wojnę i zarazem znajdują obok nowoczesnych budynków. Spot musiał być nakręcony jednym ujęciem i w tym ujęciu musiały się spotkać dwa światy.
Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego Jan Ołdakowski dodał, że spoty mają przede wszystkim przypominać o wydarzeniach sprzed 62 lat. O tym, że 1 sierpnia 1944 roku, kilkanaście tysięcy młodych ludzi zdecydowało się powiedzieć nie totalitaryzmowi i podjąć walkę o wolną Polskę.
Spoty będą pokazywane od 22 lipca w Telewizji Polskiej i Polsacie oraz od 27 lipca w kinach w całym kraju.
Przeczytaj również: Maciej Ślesicki w film.wp.pl