Sikorsky S-97 Raider
Raider ma być naprawdę szybki. Niewielki śmigłowiec ma osiągać prędkość nawet 480 km/h, czyli dwukrotność Kiowy, którą ma zastąpić. Tak jak w przypadku Defianta, zawrotna prędkość jest możliwa dzięki dwuwirnikowamu napędowi na jednej osi. Charakterystyczny jest przy tym brak klasycznej belki ogonowej, zwieńczonej wirnikiem. Zamiast niej z tyłu maszyny jest wirnik, zamocowany prostopadle do osi śmigłowca.
Dodatkową zaletą nowego śmigłowca zwiadowczego ma być możliwość zabrania na pokład sześciu żołnierzy w pełnym rynsztunku. Kiowa nie była w stanie przetransportować nikogo poza dwuosobową załogą. Ta zaleta szczególnie przypadła do gustu amerykańskim siłom specjalnym, które myślą o Raiderze w kontekście następcy śmigłowców MH-6 Little Bird, wykorzystywanych do przerzutu małych drużyn komandosów.
Na zdjęciu: demonstracyjny lot prototypu S-97.