Smart chce podbić świat
Smart cabrio
Coraz więcej zwolenników ma niemiecki malutki miejski samochód smart.
W tym roku sprzedano 101 tysięcy tych dwumiejscowych aut, a więc o 25% więcej niż w roku ubiegłym i o 5% więcej niż się spodziewano. Poinformował o tym producent smarta, należąca do DaimlerChryslera firma MCC smart GmbH.
Szef firmy, Andreas Renschler powiedział, że prawdopodobnie dopiero w 2004 roku smart zacznie przynosić zyski. Całkiem nieźle jak na nową markę - dodał Renschler. Smart produkowany jest od 1998 roku.
Renschler poinformował, że najpóźniej jesienią przyszłego roku zapadnie decyzja, czy ten malutki samochód trafi na rynek amerykański. Zainteresowanie jest spore - powiedział Renschler. Do tej pory smart bardzo dobrze sprzedaje się w Niemczech i innych krajach Europy Zachodniej, a także w Japonii. Szefowie MCC smart planują zbobycie nowych zagranicznych rynków zbytu.
Renschler poinformował, że sprzedaż smarta wzrosła dzięki nowym wersjom tego samochodu. Największą popularnością cieszą się smarty diesle i cabrio.
Klientów czekają kolejne niespodzianki. W 2003 roku pojawi się w sprzedaży smart roadster, a rok później czteromiejscowy smart, zaprojektowany wspólnie przez DaimlerChryslera i jego japońskiego partnera, koncern Mitsubishi. (ps)