RegionalneŚląskZawiercie. Kolej przyspieszy, ekrany ograniczą hałas

Zawiercie. Kolej przyspieszy, ekrany ograniczą hałas

W Zawierciu powstają ekrany akustyczne i wzdłuż torów kolejowych. To z pewnością wpłynie na komfort mieszkańców. Zakończenie prac planowane jest w drugim kwartale 2021 roku.

Zawiercie. Ekrany akustyczne powinny ograniczyć hałas pociągów.
Zawiercie. Ekrany akustyczne powinny ograniczyć hałas pociągów.
Źródło zdjęć: © UM Zawiercie

30.05.2021 16:14

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., poinformowały, że modernizacja linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie zapewni m.in. krótszy czas przejazdu między Zawierciem a Częstochową. Najszybsze pociągi, po uzyskaniu certyfikacji, będą mogły jeździć po niej z prędkością 160 km/h, a czas przejazdy zmniejszy się o dziesięć minut. Zmiany obejmą również przewoźników towarowych, które będą mogły osiągać prędkość do 120 km/h. Wyższe prędkości spowodują jednak także wzrost hałasu. Spółka wybuduje więc wzdłuż torów ekrany akustyczne. Zgodnie z decyzją środowiskową wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach, są przewidziane łącznie na długości ok. 4,5 km linii. Ich lokalizacja wynika z przeprowadzonych pomiarów hałasu. W Zawierciu przewidziana jest zabudowa ekranów akustycznych wzdłuż ul. Wajzlera (na długości ok. 850 m) oraz na przystanku osobowym Zawiercie Borowe Pole przy peronie nr 1 (o długości ok. 120 m) i peronie nr 2 ok. (55 m).

Zawiercie. Modernizacja linii kolejowej Zawiercie - Częstochowa

Dodajmy, że dzięki modernizacji linii Zawiercie – Częstochowa podróżni już mogą korzystać z przebudowanych peronów na stacji Myszków oraz na przystankach: Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit, Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin, Korwinów i Częstochowa Raków. Wymieniono łącznie 88 km torów i sieci trakcyjnej, wybudowano nową nastawnię na stacji Poraj, a nowoczesne urządzenia zwiększają poziom bezpieczeństwa ruchu. Bezpieczniej jest na 15 zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych, a nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewniają sprawny przejazd pociągów. Wyremontowano także 34 obiekty inżynieryjne (w tym 20 mostów i 2 wiadukty).

Źródło artykułu:WP Wiadomości
śląskzawierciekolej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)