Trwa ładowanie...

Sosnowiec. Zima im nie straszna, prace idą pełną parą

Mimo srogiej zimy, która jak zwykle zaskoczyła wielu, tutaj praca wre. Wręcz idzie dwutorowo…bo przecież o tory chodzi, tramwajowe tory.

Mimo srogiej zimy, prace przy torowisku w Sosnowcu trwają Mimo srogiej zimy, prace przy torowisku w Sosnowcu trwają Źródło: Tramwaje Śląskie S.A.
d1wb6bf
d1wb6bf

Na budowie nowej linii tramwajowej w Sosnowcu Zagórzu prowadzone są równocześnie działania projektowe, jak i wykonawcze. ”W obszarze projektowym trwa etap doszczegółowienia projektu budowlanego w zakresie wszystkich projektów branżowych wraz z wymaganymi uzgodnieniami. Jesteśmy również w trakcie oczekiwania na decyzje administracyjne. A obszar wykonawczy obejmuje obecnie prace ziemne prowadzone głównie w rejonie ul. Braci Mieroszewskich” - mówi Robert Wach, dyrektor kontraktu Eurovia Polska S.A.

Mimo niesprzyjającej aury, wykonany już został wykop. Obecnie trwają przygotowania do wykonania płyty dennej obiektu. Także w innym rejonie jednocześnie prowadzone są roboty. Przezbrajana jest sieć teletechniczna przy rondzie Jana Pawła II. Największą jednak ciekawość budzi wśród mieszkańców obszar przy ul. Braci Mieroszewskich.

”Tunel o przekroju prostokąta będzie długi na ok. 41 m i szeroki na 18 m. Cały obiekt inżynieryjny będzie pełnił rolę węzła przesiadkowego – w tunelu znajdą się docelowo dwa perony przystanków tramwajowych, a przystanki autobusowe zlokalizowane zostaną powyżej – na poziomie jezdni ul. Braci Mieroszewskich. Obiekt wyposażony będzie w 2 niezależne windy osobowe pozwalające na komunikację pieszych pomiędzy przystankami tramwajowymi a autobusowymi” – zdradza Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Obecne prace mają wpływ na organizację ruchu samochodowego. Ta, która teraz obowiązuje, będzie obowiązywała co najmniej jeszcze przez siedem miesięcy. Zmiany nastąpią dopiero, gdy ruch zostanie przerzucony na nowy układ drogowy. Potem nastąpi realizacja budowy drugiej połowy obiektu. Całkowite zakończenie prac planowane jest na koniec kwietnia 2022 r. Koszt inwestycji to ponad 88 mln zł.

Nowa Zakopianka. Tak buduje się najdłuższy tunel w Polsce

d1wb6bf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wb6bf
Więcej tematów