Śląskie. Remont torowiska. Pociągi towarowe pomkną nawet 100 km/h
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację torów na ważnym towarowym szlaku między Mysłowicami Brzezinką a Sosnowcem. To część wartej w sumie ponad 350 mln zł inwestycji, mającej usprawnić przewóz towarów koleją w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.
23.06.2021 18:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wcześniej zmodernizowano już odcinek między Bytomiem a Zabrzem Biskupicami, a także jeden tor na szlaku z Biskupic do stacji Maciejów Północny.
- W czerwcu rozpoczęły się prace na trzecim odcinku – na linii od Mysłowic Brzezinki do posterunku odgałęźnego Dorota w Sosnowcu. Wykonawca demontuje sieć trakcyjną na trasie Sosnowiec Jęzor - Dorota. We wrześniu wysokowydajna maszyna do potokowej wymiany nawierzchni torowej wymieni ponad 15 km toru. Rozpocznie się też przebudowa zaprojektowanej stacji towarowej Katowice Szopienice Północne. Wykonanie prac zapewni sprawny i bezpieczny przewóz koleją większej ilości towarów - poinformowała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.
Śląskie. Rozpoczął się remont torowiska
Łącznie przedsięwzięcie obejmuje prace na 47 km torów i sieci trakcyjnej oraz wymianę 56 rozjazdów. Zaplanowano odnowę 39 obiektów inżynieryjnych i czterech nastawni. Zastosowanie torów bezstykowych i ekranów akustycznych spowoduje, że wokół szlaku będzie także ciszej.
Cała warta ponad 350 mln zł inwestycja, współfinansowana z unijnych środków, obejmuje linię kolejową nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linię nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów Północny oraz linię nr 180 na odcinku posterunek Dorota (Sosnowiec) – Mysłowice Brzezinka, a także stację Katowice Szopienice Płn. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 r.