Śląskie. Będzie łatwiej przejechać. GDDKiA zbuduje system zarządzania ruchem
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na system zarządzania ruchem na drogach A1, A4, S1 i DK1 na terenie woj. śląskiego wybrała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
17.04.2021 15:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
System zarządzania ruchem w woj. śląskim ma obejmować ok. 240 znaków zmiennej treści, 13 nadajników do informowania kierowców przez radia CB, ok. 130 kamer do podglądu sytuacji na drogach, 19 stacji pogodowych do zbierania danych pogodowych, 13 stacji ciągłego liczenia pojazdów (pomiar natężenia, płynności ruchu), 330 innego typu urządzeń służących wykrywaniu zdarzeń drogowych (jak zator, nagła zmiana warunków ruchu, pojazd jadący pod prąd) oraz 27 zestawów urządzeń służących pomiarowi czasu przejazdu z punktu do punktu.
Śląskie. Będzie system zarządzania ruchem
Pobieraniu danych o sytuacji na drogach będą służyć: stacje pomiarowe ruchu drogowego, kamery, urządzenia do pomiaru czasu przejazdu i stacje meteorologiczne. Informować o sytuacji na drodze mają, prócz znaków zmiennej treści, urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniające łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem.
Cały system ma m.in. informować o warunkach ruchu i utrudnieniach, wyznaczać dynamicznie objazdy, ostrzegać np. przed pojazdami poruszającymi się „pod prąd”, wyznaczać optymalną prędkość czy informować o zajętości miejsc parkingowych na MOP-ach.
System ma również m.in. wspierać GDDKiA w egzekwowaniu odpowiedniego standardu utrzymania drogi, zapewniać narzędzia do koordynacji prac wykonawców remontów, czy innych prac.
W przetargu na system zarządzania ruchem w woj. śląskim wartość zamówienia podstawowego wynosi 272,8 mln zł. Najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Alumbrados Viarios Sociedad Anonima.