Śląsk. Brakuje urządzeń zapewniających bezpieczny przejazd, na dojazd pociągiem do Wisły Głębce jeszcze poczekamy
Od 13 grudnia pociągi miały wrócić na trasę do Wisły Głębce. Nic z tego. Do końca roku zostanie utrzymana zastępcza komunikacja autobusowa na trasie z Katowic. Zabrakło urządzeń zapewniających bezpieczny przejazd pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe, które remontują szlak z Katowic do Wisły Głębce. zapowiadały pod koniec listopada, że do Wisły będzie można dojechać koleją od 13 grudnia do połowy marca przyszłego roku. Później rozpocznie się kolejny etap rewitalizacji. Z zapowiedzi nic nie wyszło. - Dotychczasowa komunikacja na trasie z Katowic do Wisły Głębce jest utrzymana do końca roku. Firma Bombardier, pomimo zapewnień, nie dostarczyła w wymaganym terminie urządzeń zapewniających bezpieczny przejazd pociągów. Montaż takich urządzeń był niezbędny na odcinku Pierściec – Skoczów – Goleszów. Ze względu na nieterminową dostawę, utrzymana zostaje zastępcza komunikacja autobusowa – poinformowała spółka PKP PLK.
Z Katowic do Wisły Głębce wciąż z przesiadką
Koleje Śląskie podały o wprowadzeniu rozwiązań zastępczych, które pozwalają pasażerom dotrzeć w Beskidy. Pociągi linii S6 (Katowice – Wisła) dojadą jedynie do Pszczyny, a "Kubalonka” do Chybia. W zamian zostaną uruchomione cztery linie autobusowe. Autobusy będą kursowały zgodnie z zaktualizowanym rozkładem jazdy, który można znaleźć na stornie internetowej Kolei Śląskich.
Dodajmy, że dotychczas rewitalizacja linii objęła odcinek od Bronowa do Skoczowa. Położono 14 km nowych torów. Wymieniono sieć trakcyjną na szlaku oraz rozjazdy w Bieniowcu i na stacjach Pierściec oraz Skoczów. Przebudowano obiekty na odcinku Bronów – Skoczów, m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Przebudowano również perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Powstał zupełnie nowy przystanek Skoczów Bajerki.
Odcinek ze Skoczowa do Wisły to element programu modernizacji szlaku, którym można jechać z Czechowic-Dziedzic do Wisły Głębce i Cieszyna. Zakłada on m.in. wymianę 52 km torów oraz sieci trakcyjnej, położenie nowych rozjazdów oraz urządzeń zwiększających przepustowość linii. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu 2021 r. Wartość inwestycji to prawie 460 mln zł, z czego 85 proc. pochodzi z funduszy UE.