Siemianowice Śląskie. Za blisko 4 miliony budynek urzędu przeniesie się do XIX wieku
Na przełomie maja i czerwca rozpocznie się kompleksowa termomodernizacja Urzędu Miasta w Siemianowicach Śl. przy ul. Michałkowickiej 105.
21.05.2021 | aktual.: 06.03.2024 20:51
Budynek magistratu nie był remontowany od lat. Miasto na jego modernizację otrzymało dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020 w kwocie 1.757.079,96 złotych oraz z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w wysokości 1.977.451,98 złotych.
Prace budowlane mają zakończyć się na początku 2022 roku. Ich koszt wyniesie 3.734.531,94 złotych.
Siemianowice Śl. Zakres prac remontowych w budynku UM
Zakres remontu obejmie m.in. docieplenie ścian zewnętrznych i dachu, wykonanie izolacji skrajnej i przeciwwodnej ścian piwnicy do gruntu, częściową wymianę drzwi zewnętrznych i okien, wymianę oświetlenia wbudowanego na oprawy LED, wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej oraz wymianę instalacji grzewczej i elektrycznej.
Po termomodernizacji obiekt będzie zużywał mniej energii cieplnej, co obniży koszty ogrzewania, stanie się bardziej ekologiczny i jednocześnie zyska estetyczny wygląd.
Inwestycja realizowana jest w ramach większego projektu unijnego pn. "Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej (Zespół Szkół Sportowych –Etap 2, ZSTiO Meritum, Urząd Miasta przy ul. Michałkowickiej w Siemianowicach Śląskich)”, który wpisuje się w realizowany od lat w mieście plan gospodarki niskoemisyjnej, zakładający poprawę efektywności energetycznej budynków, wymianę oświetlenia na energooszczędne, niskoemisyjny transport miejski oraz wzrost wykorzystania odnawialnych źródeł energii (OZE).