PolskaKoniec szybkiej jazdy w centrum Katowic? Strefa "30" zmieni przyzwyczajenia kierowców

Koniec szybkiej jazdy w centrum Katowic? Strefa "30" zmieni przyzwyczajenia kierowców

Prezydent Katowic Marcin Krupa zapowiedział wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości w centrum miasta. Żeby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom będziemy jeździć maksymalnie 30 km/h.

Koniec szybkiej jazdy w centrum Katowic? Strefa "30" zmieni przyzwyczajenia kierowców
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Robert Kulig

13.05.2015 | aktual.: 17.05.2015 09:49

W związku z prowadzoną polityką prezydenta Katowic, czyli zwiększeniem ruchu rowerowego i połączenie wszystkich dzielnic ścieżkami dla jednośladów, w ścisłym centrum ma powstać strefa „30”. Pomiędzy DTŚ, ulicą Mikołowska, Francuską i autostradą A4, będzie przestrzeń zmniejszonej prędkości.

- Takie rozwiązania były analizowane wcześniej przez zespół ds. polityki rowerowej w mieście. Również głosy mieszkańców świadczą o tym, że chcieliby swobodnie poruszać się po centrum miasta rowerem – mówił podczas konferencji prasowej prezydent Marcin Krupa.

Wprowadzenie strefy "30" w Katowicach wiąże się m.in. z planowanym w tym roku zakończeniem przebudowy strefy Rondo-Rynek.

- Na części ulic w centrum obowiązywał będzie dominujący ruch pieszo-rowerowy. Już dzisiaj dotyczy to ulic: Mariackiej, Stanisława, Mielęckiego czy Dyrekcyjnej. Po zakończeniu remontów w tej części miasta dołączą do nich ulice: 3 Maja, Stawowa, Wawelska, Staromiejska oraz Rynek i Plac Szewczyka. Oznacza to, że oprócz pieszych i rowerzystów na tym terenie dopuszczony będzie wyłącznie ruch tramwajów i pojazdów związanych z jego niezbędną obsługą - przekazali dalej magistraccy urzędnicy.

Podobne rozwiązania zastosowały wcześniej m.in. Poznań, Gdańsk, Kraków czy Wrocław.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Zobacz także
Komentarze (35)