RegionalneŚląskGliwice. Zmiany w ruchu. Pojedziemy inaczej

Gliwice. Zmiany w ruchu. Pojedziemy inaczej

Gliwice. Budowa centrum przesiadkowego wymusiła kolejne zmiany w ruchu.
Gliwice. Budowa centrum przesiadkowego wymusiła kolejne zmiany w ruchu.
Źródło zdjęć: © UM Gliwice | R. Neumann
18.06.2021 16:59

Zgodnie z deklaracją wykonawcy, 21 czerwca w godzinach porannych zacznie obowiązywać kolejny etap organizacji ruchu związany z budową Centrum Przesiadkowego w Gliwicach.

Czasowo wyłączony z ruchu zostanie znów wlot ul. Kolberga na ul. Tarnogórską. Objazd do ul. Kolberga będzie prowadził ulicami Świętojańską i Udzieli.

Przypomnijmy, że powstające po północnej stronie gliwickiego dworca Centrum Przesiadkowe ma skupić wszystkie środki transportu miejskiego, wpłynąć na poprawę komfortu i jakości podróży oraz zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców.

Na pierwszym segmencie zadaszenia centrum przesiadkowego trwają obecnie prace związane z pokryciem dachowym, montażem tras kablowych oraz instalacją odwodnienia. Zakończono montaż konstrukcji stalowej segmentu numer dwa i rozpoczęto wykonywanie konstrukcji segmentu numer trzy.

Gliwice. Postępy prac przy budowie centrum przesiadkowego

W powstającym budynku obsługi pasażerskiej kontynuowane są prace związane z murowaniem ścian oraz wykonaniem aluminiowej elewacji. Rozpoczęto także roboty związane z instalacjami wewnętrznymi. Poza tym wykonano fundamenty budynku usługowego (z pomieszczeniami przeznaczonymi pod wynajem), a w sąsiadującej z kompleksem Centrum Przesiadkowego zabytkowej wieży ciśnień wzmocniono istniejące stropy, wykonano iniekcję rys i wystartowano z montażem wzmacniających mat z włókna węglowego na elewacji.

Rozpoczęto przebudowę ul. Tarnogórskiej. Wykonano częściowo frezowanie istniejącej jezdni i rozpoczęto wykonywanie konstrukcji nowej nawierzchni. Prowadzone są także roboty związane z wykonaniem murów oporowych (od strony ul. Kolberga). W dalszym ciągu kontynuowane są prace związane z zewnętrzną infrastrukturą podziemną, wykonywaniem konstrukcji pod przyszły układ drogowy, montażem instalacji elektrycznych i wykonaniem nowych okładzin ściennych w istniejącym przejściu podziemnym oraz wykonaniem instalacji elektrycznej i wentylacji w nowym tunelu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także