RegionalneŚląskBytom. Niepokojący płacz dziecka? Przemarznięty człowiek? Można pomóc, dzwoniąc pod całodobowy telefon interwencyjny

Bytom. Niepokojący płacz dziecka? Przemarznięty człowiek? Można pomóc, dzwoniąc pod całodobowy telefon interwencyjny

W Bytomiu działa już całodobowy dyżur interwencyjny, pod który można zgłaszać zdarzenia, które wymagają natychmiastowej reakcji odpowiednich służb.

Bytom. Dyżur przy telefonie interwencyjnym pełni Andrzej Falkiewicz, specjalista pracy socjalnej.
Bytom. Dyżur przy telefonie interwencyjnym pełni Andrzej Falkiewicz, specjalista pracy socjalnej.

13.02.2021 15:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Za ścianą słychać płacz dziecka i dzieją się niepokojące rzeczy? Nie wiesz jak pomóc samotnemu, schorowanemu sąsiadowi? Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu uruchomił w tym celu całodobowy dyżur interwencyjny.

Infolinia działa pod numerami telefonów 664 163 967 oraz 792 866 186.

Dyżur pełni tam Andrzej Falkiewicz, specjalista pracy socjalnej, od 28 lat związany z bytomskim Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie. Jego zadaniem jest zdiagnozowanie problemu oraz bezzwłoczne wsparcie osób czy też rodzin w kryzysie. Do jego obowiązków należy także koordynacja działań podczas interwencji.

- Zależało nam na tym, by uruchamiając telefon interwencyjny, zapewnić ciągłość pracy ośrodka w godzinach popołudniowych i dniach świątecznych. Przypominamy, też przy ul. Wrocławskiej 46 funkcjonuje również Ośrodek Interwencji Kryzysowej, który udziela specjalistycznej pomocy osobom i rodzinom w kryzysie - mówi Adam Tomaszewski, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Bytomiu.

O podjęciu interwencji będzie decydował pracownik socjalny.

Bytom. Całodobowy telefon interwencyjny dla osób w sytuacji kryzysowej

Przemarznięty człowiek szukający schronienia i żywności w opuszczonych ogródkach działkowych? Płaczące dziecko w mieszkaniu obok, gdzie odbywają się alkoholowe libacje? Każda z tych sytuacji wymaga szybkiej interwencji, zdiagnozowania przyczyn problemu.

- Interwencje w większości przypadków dotyczą dzieci i konieczności zapewnienia im bezpiecznych warunków w sytuacji kryzysowej. Ale wiadomo, że to nie jedyne sytuacje, w których potrzebna jest natychmiastowa pomoc pracownika socjalnego. Uruchomiony przez nas telefon przyspieszy udzielenie pomocy i sprawne skoordynowanie całej akcji - mówi Andrzej Falkiewicz.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Komentarze (0)