Bytom. Niepokojący płacz dziecka? Przemarznięty człowiek? Można pomóc, dzwoniąc pod całodobowy telefon interwencyjny
W Bytomiu działa już całodobowy dyżur interwencyjny, pod który można zgłaszać zdarzenia, które wymagają natychmiastowej reakcji odpowiednich służb.
Za ścianą słychać płacz dziecka i dzieją się niepokojące rzeczy? Nie wiesz jak pomóc samotnemu, schorowanemu sąsiadowi? Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu uruchomił w tym celu całodobowy dyżur interwencyjny.
Infolinia działa pod numerami telefonów 664 163 967 oraz 792 866 186.
Dyżur pełni tam Andrzej Falkiewicz, specjalista pracy socjalnej, od 28 lat związany z bytomskim Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie. Jego zadaniem jest zdiagnozowanie problemu oraz bezzwłoczne wsparcie osób czy też rodzin w kryzysie. Do jego obowiązków należy także koordynacja działań podczas interwencji.
- Zależało nam na tym, by uruchamiając telefon interwencyjny, zapewnić ciągłość pracy ośrodka w godzinach popołudniowych i dniach świątecznych. Przypominamy, też przy ul. Wrocławskiej 46 funkcjonuje również Ośrodek Interwencji Kryzysowej, który udziela specjalistycznej pomocy osobom i rodzinom w kryzysie - mówi Adam Tomaszewski, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Bytomiu.
O podjęciu interwencji będzie decydował pracownik socjalny.
Bytom. Całodobowy telefon interwencyjny dla osób w sytuacji kryzysowej
Przemarznięty człowiek szukający schronienia i żywności w opuszczonych ogródkach działkowych? Płaczące dziecko w mieszkaniu obok, gdzie odbywają się alkoholowe libacje? Każda z tych sytuacji wymaga szybkiej interwencji, zdiagnozowania przyczyn problemu.
- Interwencje w większości przypadków dotyczą dzieci i konieczności zapewnienia im bezpiecznych warunków w sytuacji kryzysowej. Ale wiadomo, że to nie jedyne sytuacje, w których potrzebna jest natychmiastowa pomoc pracownika socjalnego. Uruchomiony przez nas telefon przyspieszy udzielenie pomocy i sprawne skoordynowanie całej akcji - mówi Andrzej Falkiewicz.