RegionalneŚląskBieruń Nowy. Za ponad 6 milionów zmienią zaniedbany dworzec kolejowy w nowoczesne centrum przesiadkowe

Bieruń Nowy. Za ponad 6 milionów zmienią zaniedbany dworzec kolejowy w nowoczesne centrum przesiadkowe

Z prawie rocznym opóźnieniem rozpoczęły się prace przy przebudowie budynku starego dworca kolejowego w Bieruniu Nowym. Po zakończeniu robót w jego miejsce powstanie nowoczesne centrum przesiadkowe. Zakończenie inwestycji przewidziane na drugą połowę 2021 roku.

Z rocznym opóźnieniem ruszyły prace przy przebudowie dworca PKP w Bieruniu Nowym.
Z rocznym opóźnieniem ruszyły prace przy przebudowie dworca PKP w Bieruniu Nowym.
Źródło zdjęć: © UM Bieruń

Przebudowa budynku dworca kolejowego w Bieruniu Nowym to jeden z elementów większego zadania, zintegrowanych centrów przesiadkowych w Bieruniu Nowym i Bieruniu Starym. Władze Bierunia pozyskały na nie ponad 6 milionów złotych dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020

Modernizacja starego budynku dworca i przystosowanie go do pełnienia funkcji nowoczesnego centrum przesiadkowego to ostatnie z zadań, które nie zostało jeszcze zrealizowane. Inwestycja w stosunku do pierwotnych planów jest opóźniona o prawie rok. Powodem były przedłużająca się procedura uzyskania pozwolenia na budowę. Wykonawca odebrał już jednak plac budowy i obecnie realizuje roboty rozbiórkowe. Inwestycja realizowana jest w formule zaprojektuj-wybuduj przez konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur Sp. z.o.o Sp.k. oraz Firma Budowlana MAZUR Sławomir Mazur. Koszt inwestycji to 6 789 600,00 zł.

Bieruń Nowy. Co obejmuje modernizacja dworca?

Zakres prac budowlanych obejmuje m.in. zmianę sposobu użytkowania części budynków zapewniającą miejsce obsługi podróżnych, czytelnię z wydzielonym miejscem do ładowania telefonów komórkowych i tabletów w sposób tradycyjny (porty USB) i indukcyjnie, kasy biletowe lub automaty, w których można zakupić bilet (umożliwiające płatność e-kartą), zaplecze socjalne, modernizację stanu technicznego budynków, dostosowanie budynków do obowiązujących przepisów prawa budowlanego i warunków technicznych (w tym budowa nowej klatki schodowej i windy osobowej), modernizację instalacji wraz z przyłączami, budowę kotłowni gazowej oraz nowej niskotemperaturowej instalacji c.o., budowę instalacji wentylacyjnej z odzyskiem ciepła (rekuperacja), odernizację oświetlenia na energooszczędne wewnątrz budynków i na zewnątrz (place, dojścia i budynki), budowę systemu monitoringu, dostosowanie budynku do osób niepełnosprawnych, w tym budowa windy osobowej, modernizację przejść dla pieszych, budowę i przebudowę liniowej i punktowej infrastruktury transportu zbiorowego: budowę przystanku komunikacji – pętla autobusowa (zatoka) oraz zadaszona wiata przystankowa dla oczekujących na środek komunikacji czy wreszcie dostosowanie przejścia podziemnego do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zamontowanie trzech platform oraz monitoringu.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)