Bielsko-Biała. Nowe wiaty na przystankach. Pamiętano o niewidomych i osobach na wózkach
Na przebudowanych odcinkach ulicy Cieszyńskiej wybudowanych zostało siedem nowych wiat na przystankach autobusowych. Układane są w nich antypoślizgowe kostki ułatwiające bezpieczne oczekiwanie osobom niewidomym.
Powoli dobiegają końca prace drogowców na dwóch odcinkach ul. Cieszyńskiej - pomiędzy rondem Czesława Niemena a ulicą Stanisława Skrzydlewskiego wraz z wlotem ul. Szarotki oraz w centrum Wapienicy – informuje bielski magistrat.
Na przebudowanych odcinkach wybudowanych zostało już siedem nowych wiat na przystankach autobusowych: Cieszyńska Osiedle Wojska Polskiego (62 i 63), Wapienica Centrum (57 i 66), Szarotki Cieszyńska (317 i 318) oraz na nowym przystanku Cieszyńska Zniczowa (433).
Podobnie jak przy wcześniejszych inwestycjach realizowanych przez Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej, zatoki przystankowe wykonane zostały z betonu cementowego, a obok krawężników układane są antypoślizgowe kostki z wypustkami ułatwiające osobom niewidomym bezpieczne oczekiwanie i poruszanie się po peronie przystankowym.
Jak informuje Wydział Komunikacji UM w Bielsku-Białej, w pięciu lokalizacjach zamontowane zostały standardowe wiaty trzymodułowe, natomiast na przystankach Wapienica Centrum - z uwagi na znacznie większą liczbę pasażerów - wybudowano wiaty większe - czteromodułowe.
Bielsko-Biała. Przebudowa ulicy Cieszyńskiej. Nowe wiaty przystankowe
Nowe konstrukcje wyposażone są w siedziska o długości 2/3 lub 3/4 długości wiaty, dzięki czemu w części pozbawionej siedziska mogą się zmieścić osoby poruszające się na wózku inwalidzkim lub osoby podróżujące z dziećmi w wózkach.
Konstrukcja umożliwia swobodny dostęp do rozkładów jazdy i informacji pasażerskiej umieszczonych w bocznej gablocie.
Wszystkie wiaty przystankowe wyposażone zostały w tablice czołowe z nazwą oraz numerem przystanku, dzięki czemu pasażerowie w Bielsku-Białej będą w stanie znacznie szybciej odszukać informację o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusów na ten przystanek w systemach dynamicznej informacji pasażerskiej.