Skandal! Za 90 tys. zł będą uczyć urzędników, jak rozmawiać z ludźmi
Aby urzędnicy byli uśmiechnięci, miło i sprawnie obsługiwali petentów, kancelaria premiera rozstrzygnęła właśnie przetarg na szkolenie, dzięki któremu pracownicy urzędów centralnych będą się uczyć jak rozmawiać z ludźmi. Koszt szkolenia pt. "Właściwa komunikacja urzędów administracji publicznej ze społeczeństwem" wyniesie około 90 tys. zł - pisze "Super Express".
W szkoleniu ma wziąć udział 160 urzędników z całej Polski.
Zastanawiającym punktem w programie szkolenia jest: "Jak Polacy oceniają urzędników i administrację publiczną?". Spora część tej kwestii ma być poświęcona na skuteczne okiełznanie mediów. Mają się uczyć m.in. o komunikacji kryzysowej i walce ze stereotypem urzędnika. Szkolenie obejmuje też komunikację ze społeczeństwem za pomocą oświadczeń, informacji prasowych oraz briefingów.
Politolog Wojciech Jabłoński ocenił, że tego typu szkolenie "pachnie propagandą". Zwraca też uwagę na czas - szkolenie ma się odbyć na dwa lata przed wyborami. - Obok pasma wpadek jest to próba upiększania i łatania statku, żeby nie powiedzieć Platformy - ocenia politolog.