Serwisy społecznościowe dominują
Korzystanie z internetowych serwisów społecznościowych staje się
dominującym globalnie zachowaniem w sieci - stwierdza w swoim
raporcie firma badawcza Ipsos Insight.
Wprawdzie jeśli chodzi o wideo online, liderem przed innymi krajami są Stany Zjednoczone, ale serwisy społecznościowe większą popularnością cieszą się w Korei Południowej, Brazylii, Chinach i Meksyku.
Według Ipsos, 20 procent internautów na całym świecie w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło serwis społecznościowy. W przypadku Korei południowej wskaźnik ten wyniósł 55 procent, podczas gdy w USA 24 procent.
Popularność tego typu stron w Korei Południowej zawdzięczana jest serwisowi Cyworld, którego członkami jest 18 milionów użytkowników (30 procent populacji kraju).
Z raportu Ipsos wynika, że serwisy Wideo online również notują wzrost popularności, ale nie tak znaczący jak serwisy społecznościowe. 34 procent badanych internautów z całego świata oglądała klipy wideo w sieci, w porównaniu do 31 procent rok wcześniej.