Seria usterek rosyjskiego Superjeta 100 trwa
Pojawiły się kolejne przypadki niesprawności nowego rosyjskiego samolotu pasażerskiego Superjet 100. Ta sama maszyna rozbiła się 9 maja podczas lotu pokazowego w Indonezji. Linie lotnicze Aerofłot wykorzystują ten model samolotu m.in. na trasie Moskwa-Kraków - donosi RMF.
W maju podczas katastrofy Superjeta 100 w Indonezji zginęło 45 osób. Przyczyn katastrofy do tej pory nie wyjaśniono.
Jak informuje RMF, problemy z Superjetem 100 pojawiły się również 10 lipca podczas lotów z Kazania i Niżnego Nowogrodu. Na pokładzie włączała się sygnalizacja alarmująca o niesprawnym systemie wentylacji i klimatyzacji w kabinie pasażerskiej. W obu przypadkach piloci kontynuowali lot, ale na niskich wysokościach. Podobnych usterek było więcej.
RMF przywołuje dane za 2011 rok, z których wynika, że nalot samolotów tego typu należących do linii Aerofłot wynosił zaledwie 3,5 godziny na dobę. Przy tak mało intensywnej eksploatacji nie ma mowy o zyskach. Eksploatacja tego samolotu przynosi jedynie straty.