Santander Bank Polska –robimy to, co ważne
Swoją misję pomagania klientom realizujemy każdego dnia. Pomagamy także tym, których dotykają skutki powodzi. Fundacja Santander uruchomiła zbiórkę pieniędzy na zakup sprzętu do usuwania skutków powodzi, a jako bank dodatkowo przekazaliśmy na ten cel 1 mln zł.
Dla naszych klientów, na bazie moratorium sektorowego, przygotowaliśmy i udostępniliśmy rozwiązania pomocowe.
Rozumiemy, w jak trudnej sytuacji znalazły się osoby poszkodowane w powodzi. Chcemy być dla naszych klientów indywidualnych, jak i firm, wsparciem w tym trudnym czasie.
Informacje o dostępnych w naszym banku formach pomocy można znaleźć na stronie www. Aktualne rozwiązania dla klientów z terenów powodziowych - Santander
Klienci indywidualni mogą korzystać z:
- odroczenia raty kapitałowo-odsetkowej albo kapitałowej na okres do 3 miesięcy dla kredytów hipotecznych i gotówkowych,
- nie pobieramy opłaty za aneks, który wprowadza odroczenie a okres kredytowania zostanie wydłużony o czas odroczenia,
- w okresie odroczenia naliczamy odsetki zgodnie z umową kredytową,
- skutkiem odroczenia jest zwiększenie łącznej kwoty odsetek do zapłaty w okresie kredytowania, całkowitego kosztu kredytu i całkowitej kwoty do zapłaty,
- rozwiązanie jest dostępne w uproszczonym procesie u doradców na infolinii.
Ponadto klienci indywidualni, posiadający kredyt mieszkaniowy, mogą także skorzystać z pomocy z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Klienci mogą starać się o pomoc w spłacie kredytu mieszkaniowego o równowartości przewidywanych 12 miesięcznych rat, jeśli dom lub mieszkanie, których dotyczy kredyt mieszkaniowy został uszkodzony lub zniszczony na skutek powodzi, oraz klient, chociażby czasowo, utracił możliwość korzystania z tego domu lub jego części lub tego lokalu. Szczegółowe informacje o zasadach korzystają znajdują się na Aktualne rozwiązania dla klientów z terenów powodziowych - Santander
Mikro i małe firmy oraz rolnicy mogą korzystać z :
- odroczenia płatności rat kapitałowych albo kapitałowo-odsetkowych na okres do 3 miesięcy,
- nie pobieramy opłat za aneks do umowy kredytu, a okres kredytowania nie zostanie wydłużony o czas odroczenia,
- w okresie odroczenia naliczamy odsetki zgodnie z umową kredytu,
- wnioski klienci mogą mogli składać w oddziale u doradcy firm i w uproszczonym procesie.
Z kolei średnie firmy (korporacje) mogą skorzystać z:
- odroczenia płatności rat kapitałowych albo kapitałowo-odsetkowych na okres do 3 miesięcy,
- odnowienia kredytów obrotowych na okres do 3 miesięcy,
- w okresie odroczenia odsetki od kredytu będą naliczane zgodnie z umową kredytową. Bank nie pobiera opłat za aneks.
Klienci firmowi mogą korzystać z niestandardowych form pomocy, indywidualnie dopasowanych do konkretnej sytuacji i potrzeb . Doradcy firmowi przyjmują w oddziałach indywidualne wnioski klientów, które wykraczają poza zdefiniowaną pomoc moratoryjną.
Klienci Santander Leasing, którzy ucierpieli podczas powodzi mogą bezpłatne i samodzielnie zmienić harmonogram umowy – to element standardowej oferty. W portalu klienta eBOK24 spółka udostępnia im kilka opcji do wyboru m.in. zawieszenie spłaty kapitału do 6 miesięcy z możliwością wydłużenia umowy lub bez, przesunięcie terminu płatności bieżących rat. Dla klientów bezpośrednio dotkniętych powodzią Santander Leasing odstępuje od pobierania opłaty za zmiany harmonogramu, odroczenia płatności lub wydłużenia umowy oraz nie pobierze opłaty za rozwiązanie umowy na skutek szkody całkowitej finansowanego przedmiotu
Wnioski o rozwiązania pomocowe będzie można składać do 31.12.2024.
Przekazaliśmy 1 mln zł na pomoc potrzebującym
W Santander Bank Polska zaangażowaliśmy się w pomoc charytatywną, aby pomóc potrzebującym. Fundacja Santander Bank Polska uruchomiła zbiórkę, a bank przekazał kwotę 1 mln zł. Środki trafią do Polskiego Czerwonego Krzyża z przeznaczeniem na zakup sprzętu, niezbędnego do usuwania skutków powodzi.
Tak rozumiemy swoją misję pomagania.
Organizatorem zbiórki jest Fundacja Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego z siedzibą w Warszawie, KRS 0000120807. Zbiórka trwa od 19.09.2024 r. do 15.10.2024 r. Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na santander.pl/PAD.