Polska"Rzeczpospolita": Polska szkoła niesamodzielnego myślenia

"Rzeczpospolita": Polska szkoła niesamodzielnego myślenia

Tylko 2 proc. uczniów w ostatnim roku nauki potrafi bezbłędnie zinterpretować tekst i logicznie to uzasadnić, podaje "Rzeczpospolita" powołując się na Raport Instytutu Badań Edukacyjnych "Szkoła Samodzielnego Myślenia".

"Rzeczpospolita": Polska szkoła niesamodzielnego myślenia
Źródło zdjęć: © WP.PL | Paweł Kozioł

Analiza jego wyników nie daje podstaw do opisywania polskiego systemu edukacji w takich superlatywach, jak można to było zrobić w przypadku niedawno opublikowanych rezultatów testu PISA, twierdzi gazeta.

Pracownicy IBE sprawdzili umiejętności uczniów w dwóch obszarach: języka polskiego oraz matematyki. Okazało się, że pełnej interpretacji tekstu dokonał zaledwie 1 promil chodzących do podstawówek i 2 promile pierwszaków z gimnazjum. Wyniki uczniów ponadgimnazjalnych są równie słabe. Pełną punktację otrzymało 1,2 proc. uczniów z pierwszej klasy tego typu szkół i 1,9 proc. z ostatniej.

Zaledwie 27 proc. uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych potrafiło uzasadnić wynik rozwiązania zadania matematycznego. Trudno się jednak temu dziwić zważywszy jedną z konkluzji raportu: że są nauczyciele mający problem ze zrozumieniem treści, które mają przekazać uczniom.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)