Rząd wspomoże reklamę polskiej wódki
**Do tej pory Polsce nie udało się wylansować wyrobu, który byłby rozpoznawalny na całym świecie - pisze "Rzeczpospolita". Rząd chce promować polską wódkę na rynkach zagranicznych, aby przyciągnąć klientów do innych polskich marek.**
24.08.2006 | aktual.: 24.08.2006 08:38
Bardziej skuteczni pod tym względem są nasi sąsiedzi. Czesi wypromowali Skodę, Węgrzy - salami Pick, a Słoweńcy - narty Elan. Miejsce wśród nich może już wkrótce zająć polska wódka. W jej promowaniu chce pomóc rząd, który proponuje, by objąć ją unijnym oznaczeniem geograficznym. Dzięki temu rodzimy trunek mógłby być produkowany wyłącznie w Polsce, z ziemniaków i zbóż wyhodowanych na krajowych polach.
Zdaniem ekspertów wypromowanie jednej silnej polskiej marki ułatwi podbój zagranicznych rynków innym produktom markowym z Polski. (PAP)