Rusza Polski Konkurs Reklamy
Zbliża się 5. edycja Polskiego Konkursu Reklamy organizowanego i
nadzorowanego przez Klub Twórców Reklamy.
W konkursie mogą brać udział agencje ATL, BTL, PR i Event Marketing, Interactive, studia graficzne, designowe, filmowe i fotograficzne, wydawnictwa, butiki kreatywne i małe firmy reklamowe, klienci, domy mediowe oraz media.
W tym roku oprócz znanych z poprzednich edycji kategorii: Reklama TV/Radio, Warsztat TV/radio, Reklama Print (z wydzielonymi zgłoszeniami do Outdooru), Media Interaktywne, Active Advertising (w której pojawiło się kilka nowych podkategorii), Design (również nowe podkategorie), nastąpiło rozdzielenie kategorii Fotografia i Ilustracja. Zgłoszeń do tych dwóch ostatnich dokonuje się oddzielnie, mają też one swoje osobne składy jurorskie, a prace konkursowe mogą proponować również media. Tegoroczną nowością jest również zastępująca KTR360 kategoria Kampania, w której jury składające się nie tylko z pracowników kreatywnych, lecz także klientów oceni, jak pomysł reklamowy zrealizowany został w wielu kanałach komunikacji Przewodniczącą tegorocznego jury jest Milka Pogliani, dyrektor kreatywny McCann Worldgroup Italy. Wraz z ośmioma szefami grup jurorskich będzie prowadziła obrady 150-osobowego jury wybranego przez Klub Twórców Reklamy spośród pracowników agencji, fotografików, ilustratorów, designerów, pracowników
dydaktycznych uczelni, reżyserów, operatorów, scenografów, przedstawicieli ZFPR oraz SMB i IAB.
Prace będzie można zgłaszać od 18 lutego do 20 marca za pośrednictwem strony internetowej www.ktr.org.pl. Obrady jury odbędą się w warszawskiej Królikarni w dniach 11-18 kwietnia, a uroczysta gala rozdania nagród - 21 kwietnia w Teatrze Roma.
Statuetki dla kategorii reklamowych nazywane są Złotym, Srebrnym i Brązowym KTRem, dla kategorii warsztatowych - Złotą, Srebrną i Brązową Warsztatuetką, natomiast reklamodawca roku otrzymuje Kryształowy KTR. W ubiegłej edycji do Polskiego Konkursu Reklamy zgłoszono 524 prace w 9 kategoriach, a jury przyznało 57 nagród.