Różnica między TV Republika a TVN24 się pogłębiła. Są wyniki oglądalności
Telewizja Republika utrzymuje wciąż solidny wynik oglądalności - wynika z danych Nielsena, do których dotarła Wirtualna Polska. Jednak w grupie komercyjnej wyraźnie ustępuje TVN24 zarówno w marcu, jak i w kwietniu, gdzie różnica między stacjami jeszcze się pogłębiła.
Z danych oglądalności telewizji za marzec i kwiecień 2025 r. wynika, że liderami rynku pozostają TVN, Polsat i TVP1. TVN przoduje w grupie komercyjnej, natomiast wśród ogółu widzów dominują TVP1 i Polsat.
Telewizja Republika utrzymuje solidny wynik w obu grupach badawczych. W grupie ogólnej niemal zrównała się z TVN24 - w marcu była nieco wyżej, a w kwietniu minimalnie niżej. Z kolei w grupie komercyjnej wyraźnie ustępuje TVN24 zarówno w marcu, jak i w kwietniu, gdzie różnica między stacjami jeszcze się pogłębiła.
Przeczytaj także: Kłótnie między prawicowymi telewizjami. "Miejsce jest dla jednego"
TVN24 ma mniejszy techniczny zasięg niż Telewizja Republika. TVN24 jest dostępna jedynie na platformach kablowych i satelitarnych, podczas gdy Republika znajduje się także w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX), co może znacząco wpływać na liczbę potencjalnych widzów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Trzaskowski wzywa na debatę. "Mówi: 'sprawdzam' do Nawrockiego"
Grupa komercyjna to zestawienie oglądalności wśród osób w wieku 16-59 lat - to kluczowa grupa dla reklamodawców, ponieważ obejmuje aktywnych konsumentów. Grupa ogólna obejmuje wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia - pokazuje ogólną popularność stacji w całym społeczeństwie.
Wyniki za marzec 2025 - grupa komercyjna:
Liderem oglądalności był TVN z wynikiem 7,49 proc., wyprzedzając Polsat (7,20 proc.). TVP1 i TVP2 osiągnęły zbliżone rezultaty (odpowiednio 4,74 i 4,67 proc.). Kolejne miejsca zajęły: TV PULS, TVN7, TVN24 i TV4. Telewizja Republika uplasowała się na dziewiątym miejscu z wynikiem 2,91 proc., wyraźnie za TVN24 (3,58 proc.).
Top 10 stacji - marzec 2025, grupa komercyjna:
1. TVN – 7,49 proc.
2. Polsat – 7,20 proc.
3. TVP1 – 4,74 proc.
4. TVP2 – 4,67 proc.
5. TV PULS – 4,22 proc.
6. TVN7 – 3,70 proc.
7. TVN24 – 3,58 proc.
8. TV4 – 3,13 proc.
9. Republika – 2,91 proc.
10. TTV – 2,56 proc.
Wyniki za marzec 2025 - grupa ogólna
W tej grupie pierwsze miejsce zajęła TVP1 (7,16 proc.), przed Polsatem (6,88 proc.), TVN (6,41 proc.) i TVP2 (6,30 proc.). Telewizja Republika osiągnęła wynik 5,70 proc., nieznacznie wyprzedzając TVN24 (5,36 proc.), co dało jej piątą pozycję.
Top 10 stacji - marzec 2025, grupa ogólna:
1. TVP1 – 7,16 proc.
2. Polsat – 6,88 proc.
3. TVN – 6,41 proc.
4. TVP2 – 6,30 proc.
5. Republika – 5,70 proc.
6. TVN24 – 5,36 proc.
7. TV PULS – 3,45 proc.
8. TV4 – 3,04 proc.
9. TVN7 – 3,03 proc.
10. TTV – 1,83 proc.
Wyniki za kwiecień 2025 - grupa komercyjna
W kwietniu Polsat (7,38 proc.) nieznacznie wyprzedził TVN (7,24 proc.), a TVP2 (4,68 proc.) okazała się minimalnie lepsza od TVP1 (4,57 proc.). TVN24 zajął piąte miejsce z wynikiem 3,73 proc., zwiększając dystans względem Telewizji Republika, która zajęła szóste miejsce z 2,88 proc.
Top 10 stacji - kwiecień 2025, grupa komercyjna:
1. Polsat – 7,38 proc.
2. TVN – 7,24 proc.
3. TVP2 – 4,68 proc.
4. TVP1 – 4,57 proc.
5. TVN24 – 3,73 proc.
6. Republika – 2,88 proc.
7. TV PULS – 4,47 proc.
8. TV4 – 3,31 proc.
9. TVN7 – 3,50 proc.
10. TTV – 2,37 proc.
Wyniki za kwiecień 2025 - grupa ogólna
W tej kategorii Polsat (7,02 proc.) po raz pierwszy wyprzedził TVP1 (6,93 proc.). Za nimi znalazły się TVN i TVP2. TVN24 oraz Telewizja Republika osiągnęły niemal identyczny wynik: 5,70 proc. i 5,68 proc., zajmując odpowiednio piąte i szóste miejsce. W praktyce oznacza to niemal remis i potencjalną zmianę kolejności w kolejnym miesiącu.
Top 10 stacji - kwiecień 2025, grupa ogólna:
1. Polsat – 7,02 proc.
2. TVP1 – 6,93 proc.
3. TVN – 6,34 proc.
4. TVP2 – 6,16 proc.
5. TVN24 – 5,70 proc.
6. Republika – 5,68 proc.
7. TV PULS – 3,68 proc.
8. TV4 – 3,18 proc.
9. TVN7 – 2,91 proc.
10. TTV – 1,75 proc.
Źródło danych: badanie oglądalności telewizji przeprowadzone przez firmę Nielsen w marcu i kwietniu 2025 r., obejmujące widownię telewizyjną w Polsce w dwóch głównych grupach: komercyjnej (osoby w wieku 16-59 lat) oraz ogólnej (wszyscy widzowie powyżej czwartego roku życia).