Revolvolucja w marketingu
19.10.2000 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Amerykański oddział Volvo całkowicie zrezygnował z promocji nowego modelu S60 w telewizji, radiu, gazetach i innych konwencjonalnych mediach. Cały swój wysiłek skieruje na promocję poprzez internet.
Koszt tej kampanii będzie wynosił 10 mln dol, czyli o połowę mniej niż kampanie dotychczas realizowane przez Volvo przy użyciu konwencjonalnych mediów. Głównym partnerem Volvo będzie America OnLine. Każdy internauta, który zamówi Volvo S60 poprzez AOL otrzyma za darmo pakiet wyposażenia wart 2100 dol. Kampania jest korzystna dla Volvo, bo czas jej trwania nie jest ograniczony datą publikacji czy emisji jak w przypadku prasy i TV. Swoją korzyść odnosi też AOL, bo może zaoferować swoim internautom coś, czego nie dostaną nigdzie indziej - nawet na oficjalnej stronie Volvo S60 : www.revolvolution.com.
Analitycy uważają wyrzeczenie się tradycyjnych mediów za pomysł co najmniej ryzykowny. W każdym razie powodzenie rynkowe Volvo S60 w USA będzie prawdziwym sprawdzianem marketingowej siły internetu. Volvo zamierza sprzedaż poprzez AOL 40 tys egzemplarzy S60, zaś całkowitą sprzedaż modelu na amerykańskim rynku szacuje na 160 tys sztuk. (laz)