Reklama w serwisach tematycznych efektywniejsza
Badania wykazały, że reklamy umieszczane na mniejszych stronach www skuteczniej trafiają do odbiorców.
12.12.2006 07:10
Internauci częściej zwracają uwagę na reklamy przebywając na rzadziej odwiedzanych stronach, niż na wielkich portalach mających więcej niż milion unikalnych wejść - informuje MediaPost na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę Media-Screen.
Respondenci twierdzą, że produkty reklamowane na mniejszych stronach są dla nich bardziej interesujące. Po przeprowadzonym badaniu Media-Screen ustalił listę stron, z których reklamy zainteresowały internautów. 42% witryn z czołówki tych, które zwróciły na siebie uwagę to małe strony, natomiast 39% stanowią wielkie portale oraz inne serwisy z dużą liczbą odwiedzających.
„Ludzie są bardziej zaangażowani w przeglądanie mniejszych stron, ponieważ ich tematyka bardziej ich interesuje.” powiedziała MediaPost Cate Riegner, director of research w Media-Screen dodając, że internauci często uważają reklamy znajdujące się na ich ulubionych serwisach za interesujące.
Badanie przeprowadzono na grupie 1356 osób, które przyznając punkty w skali od 1 do 7 miały ocenić w jakim stopniu reklamowany na danej stronie produkt przykuł ich uwagę.