Rada Etyki Mediów negatywnie o nagości
Sygnałami o destrukcyjnych społecznie
przejawach zaniku poczucia odpowiedzialności i umiaru w
reklamach odwołujących się do nagości, seksu i przemocy zaniepokojona
jest Rada Etyki Mediów.
30.04.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Obrazy, które "atakowały wrażliwość odbiorców" znalazły się - zdaniem Rady - między innymi na plakatach reklamujących miesięczniki: "Playboy", "Machina" i "Maxim".
Rada zaapelowała do mediów o wykonywanie obowiązującego w Polsce prawa i unikania korzystania z usług agencji reklamowych, w których pomysłowość i artyzm zastępowane są nieodpowiedzialnym stosowaniem bodźców erotycznych. Rada chce też, by media poważnie traktowały ostrzeżenia formułowane przez psychologów społecznych o związkach przestępczości i postaw agresywnych z dostępnością przedstawień przemocy i obrazów ciała redukowanego do wizualnej zachęty erotycznej".
Zdaniem Rady natarczywość i prymitywizm tych form promocji wyróżnia Polskę negatywnie w rodzinie krajów europejskich i nadaje naszym ulicom barbarzyński i prowincjonalny charakter.(ck)