Firma Adobe przedstawiła koncepcję nowej ery w branży wydawniczej, która według firmy będzie polegała na tworzeniu bogatej wizualnie, dostosowanej do odbiorcy treści, dostępnej w dowolnym momencie, w dowolnym miejscu i na dowolnym urządzeniu. Adobe, zajmujący się oprogramowaniem do publikacji cyfrowych dla Internetu, do druku i mediów dynamicznych, określa tę nową kategorię mianem Network Publishing (publikowanie sieciowe). Firma przedstawiła nowe technologie, usługi i partnerów, dzięki którym zamierza osiągnąć sukces i zapewnić pomyślność całej branży wydawniczej. Przy tworzeniu tej nowej kategorii otrzyma wsparcie od firm Art Technology Group (ATG), HP, Interwoven, Nokia i RealNetworks. -Publikowanie sieciowe zdecydowanie zmieni sposób, w jaki treść jest tworzona, przetwarzana i dostarczana - powiedział Bruce Chizen, prezes Adobe. -Wykorzystując Internet, Network Publishing reprezentuje trzecią generację oprogramowania wydawniczego - po DTP i tradycyjnym publikowaniu
w Internecie. Otwiera erę tworzenia bogatej wizualnie treści, która jest przetwarzana i dostarczana w niezawodny sposób - niezależnie od tego, czy będzie to strona internetowa, drukarka, telefon komórkowy, urządzenie przenośne, komputer biurkowy czy urządzenie internetowe.-(kid)