Protest przeciwko antypolskiej reklamie Media-Markt
Kierownictwo sieci sklepów Media-Markt
zablokowało, po interwencji Ambasady RP w Berlinie, reklamę
powielającą antypolski stereotyp Polaka-złodzieja, nadawaną w
Internecie i częściowo wycofało ją z programów radiowych -
poinformował zastępca ambasadora RP w Niemczech
Wojciech Więckowski.
Zarząd koncernu zastanawia się również nad wycofaniem reklamy z programów telewizyjnych - dodał Więckowski.
Niekonwencjonalne reklamy koncernu Media-Markt, przeciwko którym zaprotestowały polskie władze wykorzystują negatywny stereotyp Polaka-złodzieja. W jednej z nich Polak dzwoni do Media-Markt i na pytanie o nazwisko odpowiada: Jestem Klaus. - Co kradniesz? - reaguje rozmówca. - Nic nie kradnę - odpowiada. - Wiedziałem, przy tak niskich cenach w Media Markt kradzież się nie opłaca.
W tym tekście wykorzystano grę słów Klaus i klauen (kraść).
Jacek Lepiarz