Prestiżowa nagroda reklamowa dla Polaków
"Żywieckie Muzeum Humoru" - ekspozycja dokumentująca historię i współczesność poczucia humoru Polaków - zdobyła prestiżową nagrodę "The Globes" w dorocznym konkursie Marketing Agencies Association Worldwide.
Uroczysta gala finałowa odbyła się w nocy z poniedziałku na wtorek w Palm Beach na Florydzie. Wzięli w niej udział reprezentanci kilkunastu krajów świata, w tym Australii, Japonii, Nowej Zelandii, Korei Południowej, Tajwanu, Rosji, Izraela i Wielkiej Brytanii.
Projekt Polaków okazał się najlepszy w kategorii "Best Event Marketing Campaign" (Najlepsza Kampania Wydarzeniowa). Zwyciężył nominowane kampanie promocyjne Mazdy RX8 (projekt japoński), Fairy Liquid (projekt izraelski) oraz Rexony (projekt turecki).
"Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że pomysł związany z polską tradycją i poczuciem humoru Polaków został uhonorowany w Stanach Zjednoczonych. To miłe zaskoczenie" - powiedziała po uroczystości Eliza Panek z grupy Żywiec - mecenasa "Żywieckiego Muzeum Humoru".
Realizacja projektu Muzeum Humoru rozpoczęła się latem ubiegłego roku. Wystawa trafiła do Warszawy, Gdańska, Gliwic, Krakowa, Zakopanego i Wrocławia. W 2004 roku planowane jest otwarcie stałej siedziby w Żywcu. W trakcie trwania wystaw pokazywane są m.in. scenografie i rekwizyty najpopularniejszych polskich komedii filmowych, przypominane radiowe audycje satyryczne, najlepsze polskie dowcipy i współczesne komiksy. Można też podziwiać zdjęcia fotoreporterów PAP pokazujące humorystyczne strony polskiej rzeczywistości.