Prasowe tytuły 2005 roku przyznane
Sukces "Gazety Wyborczej", Bonnier Business Polska, Bauera, J. Pawlaka i Edytor Press.
Tygodnik "Media & Marketing Polska" przyznał tytuły roku 2005 za wyróżniającą się działalność na rynku dzienników.
Tytuł Dziennika Roku uzyskała "Gazeta Wyborcza".
- "Gazeta Wyborcza" potwierdza siłę swojej marki. Jest jednak nie tylko symbolem przemian ustrojowych w naszym kraju, co było kiedyś jej główną walutą. Aktywne obudowywanie marki umacnia pozycję "Gazety", która podnosi sprzedaż egzemplarzową i wpływy z reklam. Poszukuje czytelników o różnorodnych potrzebach. Jest towarem z misją przynoszącym Agorze realne dochody - napisano uzasadniając wybór "Gazety" na Dziennik Roku.
"Wydawcą roku" uznano Bonnier Business Polska, wydawcę "Pulsu Biznesu".
- "Puls Biznesu" po wyjściu w ubiegłym ro ku na finansową prostą zdecydowanie nabiera rozpędu. Poprawia wyniki zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków, umacnia swoją markę poprzez kolejne szeroko zakrojone projekty rankingów dla firm, z których sztandarowym pozostają niezmiennie "Gazele Biznesu " - czytamy w uzasadnieniu.
Tytuł "TV-Guide roku" przypadł "Imperium TV" (Wydawnictwo Bauer)
- Pismo stara się być bardziej wyraziste niż oferta konkurencji. Przemyślana rozbudowa formuły przynosi wymierne korzyści, czego dowodzą wzrosty sprzedaży, czytelnictwa i wpływów z reklam - napisano w uzasadnieniu.
Redaktorem naczelnym roku został Janusz Pawlak, "Nowiny".
- Jest rasowym dziennikarzem i redaktorem; teksty dziennikarskie i audycje radiowe przygotowywał od wczesnej młodości. "Nowiny" pod jego kierunkiem stawiają na jak najbliższy kontakt z regionem, użyteczność oraz dodatki przyciągające do gazety nowych odbiorców - czytamy w uzasadnieniu.
Najlepszą witrynę internetową ma wydawca "Dziennika Wschodniego" - Edytor Press.
- dziennikwschodni.pl to świetnie robiony serwis, stanowiący wizytówkę lubelskiego "Dziennika Wschodniego". Jak na dziennik przystało, główną część zajmują informacjenewsowe. Jak na gazetę regionalną przystało, obok doniesień z Lublina są informacje z regionu, podzielone na poszczególne miasta. Serwis stanowi przykład, jak można prowadzić aktualną, a jednocześnie lekką (w sensie technicznym) witrynę, gdzie nadmiar szczegółów nie przytłacza, ale pozwala skupić się na poszukiwanej informacji - uzasadnia redakcja.
A jaka jest Państwa opinia?