Pracownicy Biedronki przytłoczeni pracą ponad siły. Sieć próbuje ich obłaskawić
Pracownicy Biedronki mają dość przytłoczenia obowiązkami przez za małą liczbę personelu. Petycję do Jeronimo Martins Polska podpisała co dwudziesta osoba pracująca w tej sieci. Sieć nie zgadza się z zarzutami i rozdaje nagrody.
11.04.2024 | aktual.: 11.04.2024 13:12
W petycji postawiono trzy żądania: wprowadzenie zbiorowej podwyżki wynagrodzeń, przyznanie premii pracownikom z działu mięsnego oraz zwiększenie personelu w sklepach. W przypadku niespełnienia tych żądań, związek grozi strajkiem.
Gabriela Kaim, przewodnicząca Solidarności w Biedronce od zeszłego roku, argumentuje, że każdy klient, który robi zakupy w Biedronce, zauważa, że brakuje pracowników, co jest oczywiste i trudno uznać to za kontrowersyjne stwierdzenie.
- Na problem niedoborów kadrowych zwracamy uwagę od dłuższego czasu, ale zarząd sieci nie próbuje go rozwiązać. Twierdzi, że zatrudnia nowych pracowników, ale równocześnie nie przedłuża umów na czas określony i umów zleceń. W dodatku wiele osób nie wytrzymuje presji i odchodzi – stwierdziła Kaim w rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe.
Katarzyna Strugalska, dyrektorka ds. relacji pracowniczych w sieci Biedronka, odpiera zarzuty. Przedstawicielka sieci wskazuje, że liczba zatrudnionych w sklepach Biedronka w przeliczeniu na jedną placówkę handlową wzrosła z 18,58 w 2023 roku do 18,77 etatów w 2024 roku, i ten trend jest kontynuowany. Co więcej, sieć przyznaje pracownikom sowite nagrody, które mają prawdopodobnie osłodzić trud pracy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pod koniec marca Biedronka ogłosiła plany przyznania prawie 60 tys. swoim pracownikom "Nagrody Specjalnej E.A. Soares dos Santos za rok 2023" w kwietniu, o wartości 4 tys. zł brutto dla każdego pracownika. Sieć podkreśliła, że jest to kolejny rekord w historii nagród, przyznawanych pracownikom za ich wysiłek i pracę w osiągnięciu wyników finansowych w trudnym ekonomicznie roku, naznaczonym inflacją.
Biedronka się rozrasta
Sieć Biedronka otworzyła 12 nowych i zmodernizowanych sklepów - poinformowało Jeronimo Martins Polska, właściciel marki. Nowo otwarte placówki zlokalizowane są w 7 województwach: lubelskim, lubuskim, łódzkim, małopolskim, pomorskim, warmińsko-mazurskim oraz zachodniopomorskim.
W 2023 roku Biedronka otworzyła 203 nowe sklepy. Jak podało Jeronimo Martins, na koniec 2023 roku sieć Biedronka liczyła 3569 placówek usytuowanych w ponad 1300 miejscowościach. Przychody grupy Jeronimo Martins w 2023 roku wyniosły 30,61 mld euro, co oznacza wzrost o 20,6 proc. rdr.
Źródło: Wirtualne Media, PAP