PolskaPoznańskie Ogrody przez pół roku bez tramwajów - rusza przebudowa ul. Dąbrowskiego

Poznańskie Ogrody przez pół roku bez tramwajów - rusza przebudowa ul. Dąbrowskiego

Poznańskie Ogrody przez pół roku bez tramwajów - rusza przebudowa ul. Dąbrowskiego
Źródło zdjęć: © MPK Poznań | M. Majewska
Zenon Kubiak
08.05.2015 09:59, aktualizacja: 10.05.2015 09:15

11 maja rozpocznie się modernizacja torowiska na ul. Dąbrowskiego w Poznaniu. Remont zakończy się dopiero pod koniec roku i do tego czasu tramwaje nie będą dojeżdżać do pętli na Ogrodach.

O remoncie torowiska na ul. Dąbrowskiego mówiło się od dawna. Co jakiś czas MPK prowadziło tutaj niezbędne prace naprawcze, ale tak naprawdę to była jedynie kosmetyka, a torowisko wymaga generalnego remontu.

W poniedziałek 11 maja rozpocznie się długo oczekiwana modernizacja odcinka od ul. Żeromskiego do pętli na Ogrodach.

- Prace mają na celu nie tylko modernizację torowisk, jezdni, chodników i ścieżek rowerowych. Przede wszystkim ich celem jest podniesienie standardu obsługi pasażerów komunikacji publicznej, m.in. poprzez zintegrowanie przesiadek autobus-tramwaj oraz przyspieszenie i usprawnienie przejazdu pojazdów lokalnego transportu zbiorowego – informuje spółka Poznańskie Inwestycja Miejskie, która nadzoruje prace.

Po zakończeniu remontu torowisko ma być wyciszone, co powinno ucieszyć okolicznych mieszkańców narzekających na duży hałas wywoływany przez przejeżdżające tramwaje.

Ponieważ prowadzone prace ziemne mogłyby osłabić znajdujące się w pobliżu topole, zdecydowano się wyciąć aż 31 takich drzew, a w ich miejsce posadzić 64 klonów polnych.

Zmiany w organizacji ruchu

Remont oznacza szereg zmian w organizacji ruchu nie tylko tramwajów, ale także samochodów.

- dotychczasowy dwukierunkowy odcinek ul. Dąbrowskiego pomiędzy ul. Szpitalną a Przybyszewskiego w związku z przebudową zmienia się w odcinek jednokierunkowy (kierunek od ul. Szpitalnej do ul. Przybyszewskiego);
- zachowane zostają wjazdy na przebudowywany odcinek ulicy od strony: ul. Polskiej, ul. Szpitalnej oraz ul. Szamotulskiej;
- ruch pieszy będzie zachowany po obu stronach ul. Dąbrowskiego, natomiast ruch rowerowy w obecnym etapie odbywać się będzie jak dotychczas po północnej stronie ul. Dąbrowskiego, natomiast w kolejnym etapie dopuszczony zostanie po południowej stronie ul. Dąbrowskiego. - zmiany organizacji ruchu nastąpią na skrzyżowaniach ulic Dąbrowskiego-Przybyszewskiego-Żeromskiego, Szpitalna-Dąbrowskiego oraz Szpitalna-Szamarzewskiego;
- ze śródmiejskiego odcinka ul. Dąbrowskiego nie będzie możliwości przejazdu w kierunku na wprost, a jedynie w prawo w ul. Żeromskiego;
- ruch lokalny z ulic Botanicznej, Miłej, Nałkowskiej i Wilkońskich odbywać się będzie w lewo, natomiast wyjazd z ul. Szamotulskiej odbywać się będzie w prawo w ulicę Dąbrowskiego (kierunek ul. Przybyszewskiego);
- ponadto zmianie ulega organizacja ruchu na skrzyżowaniu Szpitalna-Szamarzewskiego (dopuszczalny wyjazd z ul. Szamarzewskiego jedynie w prawo).

W trakcie prowadzonych prac będą obowiązywały następujące objazdy:

- od strony ul. Niestachowskiej ulicami św. Wawrzyńca i powrót na skrzyżowaniu z ul. Dąbrowskiego;
- od strony śródmiejskiego odcinka ul. Dąbrowskiego w prawo w ul. Żeromskiego i dalej w lewo w ul. św. Wawrzyńca lub nawrót w ul. Żeromskiego;
- od strony Woli zalecamy wjazd w stronę centrum ulicą św. Wawrzyńca (z uwagi na utrudniony przejazd przebudowywanym odc. ul. Dąbrowskiego).

Zmiany w rozkładach tramwajów i autobusów

Najbardziej remont ze zrozumiałych względów odczują pasażerowie MPK. Przez cały okres prowadzonych prac (około pół roku) tramwaje linii nr 2, 7, 17 i 18nie będą dojeżdżać do pętli na Ogrodach. Jednocześnie zawieszona będzie komunikacja tramwajowa w ciągu ulic Kraszewskiego i Zwierzynieckiej.

Linie tramwajowe nr 2 i 7 zostaną połączone w jedną linię oznaczoną nr 27 kursującą na trasie: DĘBIEC – 28 Czerwca – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – 27 Grudnia (Święty Marcin) – Fredry – Most Teatralny – Dąbrowskiego – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Zamenhofa – Jana Pawła II – Podwale – ZAWADY.

A tak będą wyglądać nowe trasy linii nr 17 i 18:

Linia 17
STAROŁĘKA – po trasie – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Grunwaldzka – Przybyszewskiego – ŻEROMSKIEGO – Dąbrowskiego – Most Teatralny – po trasie – STAROŁĘKA.

Linia 18
FRANOWO – po trasie – Most Dworcowy – Roosevelta – Dąbrowskiego – ŻEROMSKIEGO – Przybyszewskiego – Grunwaldzka – Roosevelta – Most Dworcowy – po trasie – FRANOWO.

Wyłączona z użytkowania będzie pętla „Ogrody”, a także przystanki „Żeromskiego” na ul. Dąbrowskiego przy skrzyżowaniu z ul. Żeromskiego, „Rynek Jeżycki” na ul. Kraszewskiego oraz „Kraszewskiego” i „Zeylanda” na ul. Zwierzynieckiej.

Na węźle „Żeromskiego” funkcjonować będą przystanki tymczasowe umożliwiające przesiadkę pasażerów między tramwajami a autobusami. Przystanki nosić będą nazwę „Żeromskiego” i zlokalizowane będą:
- na ul. Przybyszewskiego przed skrętem w ul. Dąbrowskiego – dla tramwajów linii 17 i 27,
- na ul. Dąbrowskiego przed skrętem w ul. Przybyszewskiego – dla tramwajów linii 18 i 27.

Ponieważ w trakcie remontu odcinek ul. Dąbrowskiego od ul. Szpitalnej do ul. Żeromskiego będzie jednokierunkowy, zmieni się także rozkład linii autobusowych nr 50, 82, 91, 95 i 239. Dokładny wykaz zmian można znaleźć na stronie www.ztm.poznan.pl.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także