Powstaje wielki konkurent YouTube
Fox, Viacom, CBS i NBC Universal planują stworzenie własnego serwisu będącego konkurencją dla YouTube.
Trwają negocjacje pomiędzy czterema wielkimi firmami amerykańskiej branży rozrywkowo-telewizyjnej: Fox, Viacom, CBS i NBC Universal w sprawie stworzenia nowego serwisu mającego być konkurencją z należącą do Google stroną YouTube poinformował w piątek the Wall Street Journal. W projekcie na pewno nie weźmie udziału należąca do Walt Disney Co. telewizja ABC ponieważ skupiona jest na rozwoju swojej własnej marki.
Chociaż do formalnego porozumienia nadal daleko, cztery korporacje medialne planują połączenie sił w tworzeniu pierwszego źródła plików wideo z audycjami telewizyjnymi przez nie produkowanymi i emitowanymi – twierdzi gazeta powołując się na „ludzi bliskich sytuacji”. Firmy mają na celu również udział w zyskach szybko rozwijającego się rynku reklamy wideo w internecie i rozważają też stworzenie internetowego odtwarzacza.
W ciągu mniej niż dwóch lat YouTube, z którym cztery korporacje chcą rywalizować, urósł z małej, zakładanej w garażu w Dolinie Krzemowej firmy do najpopularniejszego serwisu publikacji plików wideo na świecie ze 100 milionami odwiedzających dziennie. Serwis został w listopadzie zakupiony przez Google za 1,65 miliarda dolarów.
Wiele plików to robione w domu krótkie sekwencje wideo umieszczane przez użytkowników, ale duża część materiału umieszczanego na serwisie to zgrane z telewizji programy lub ich fragmenty. Niektóre firmy, których własność znalazła się w serwisie chcą oskarżyć go o naruszenie praw autorskich, inne tak jak CBS i NBC podpisały z firmą stosowne umowy zezwalające jej na publikowanie wyprodukowanych przez nie treści.