Polska atrakcyjniejsza niż Niemcy
Firmy amerykańskie działające w Niemczech
coraz bardziej interesują się nowymi państwami członkowskimi UE
jako miejscami do inwestowania - wynika z raportu Amerykańskiej
Izby Handlu.
Podstawą dorocznego raportu są ankiety, prowadzone wśród firm USA, działających na rynku niemieckim. W prowadzeniu tych badań pomaga firma Boston Consulting Group.
W raporcie poinformowano, że 26% z ankietowanych firm USA postrzega Europę Wschodnią jako najlepszy region dla inwestycji biznesowych i to nie tylko w sektorze przemysłowym, lecz także w sektorze usług. Rok wcześniej było to tylko 13%.
Firmy amerykańskie uważają Polskę, Czechy i Słowację za najbardziej atrakcyjne rynki pracy w Europie - po Wielkiej Brytanii i Irlandii. Niemcy przegrywają w konkurencji o amerykańskie inwestycje. Jedna piąta firm USA, działających w Niemczech, rozważa przeniesienie części działalności w inne miejsce w Europie.
Szef Boston Consulting Group w Niemczech Dieter Heuskel potwierdza, że jako lokalizacja działalności produkcyjnej, Niemcy przegrywają w konkurencji z ich wschodnioeuropejskimi sąsiadami, natomiast nie zmienia się ich atrakcyjna pozycja jako rynku zbytu.