Polska armia rozpoczyna kampanię promocyjną
"Zawód żołnierz - dołącz do najlepszych",
pod takim hasłem od sierpnia polska armia będzie zachęcać do
wstąpienia w swoje szeregi.
31.07.2008 | aktual.: 31.07.2008 15:35
Jak powiedział Michał Łazowski z Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, w ramach kampanii, która potrwa do końca września, na ulicach miast pojawią się billboardy i plakaty, będą też informacje w gazetach, a także spoty w telewizji i internecie.
Kampania związana jest z profesjonalizacją polskiej armii; to pierwsze tak duże, multimedialne przedsięwzięcie promocyjne wojska - podkreślił Łazowski. Przypomniał jednocześnie, że działania "reklamowe" prowadzą w swoim zakresie jednostki wojskowe wszystkich rodzajów sił zbrojnych.
Jak podał, w ramach kampanii w największych miastach w całym kraju pojawi się tysiąc billboardów, a w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców na dworcach kolejowych, pocztach i w remizach strażackich wywieszonych zostanie kolejny tysiąc mniejszych nośników. Zdradził, że plakat zaprojektował grafik Andrzej Pągowski.
W telewizji publicznej emitowane będą 30 sekundowe spoty reklamowe. 3 sierpnia, w czasie uroczystej przysięgi w Krakowie, zaplanowano pokaz specjalnego dwudziestominutowego filmu o Siłach Zbrojnych. Będzie go można później zobaczyć w internecie.
Armia ma w nieodległej przyszłości liczyć 150 tys. stanowisk, z czego 120 tys. żołnierzy w służbie czynnej oraz 30 tys. w narodowych siłach rezerwy. Ostatnie wcielenie planowane jest na grudzień tego roku.
Obecnie - zgodnie ze stanem ewidencyjnym z 30 czerwca - w armii jest ok. 124 tys. żołnierzy, z czego ok. 70 tys. zawodowych.
Resort, w związku z uzawodowieniem armii, przygotowuje kilka projektów ustaw w ramach tzw. pakietu profesjonalizacyjnego. W ocenie części wojskowych ekspertów, prace nad nimi przebiegają jednak zbyt wolno.