Polkomtel, Lotos i Telekomunikacja Polska liderami sponsoringu


Sponsorowanie sportu w TV jest coraz bardziej opłacalne. W roku
2007 wartość ekspozycji wyniosła 983 mln zł. W stosunku do roku
poprzedniego, jest to wzrost o 20%.

01.02.2008 08:00

Liderem ekspozycji są stacje grupy Polsat (1.13 mln), największą widownię miała jednak telewizja publiczna, a co za tym idzie, wartość medialna sponsoringu w tej stacji była największa. Zaraz za nią plasuje się wspomniany już Polsat i TVN.

Czołówka sponsorów w 2007 roku to przede wszystkim: Polkomtel, Lotos i Telekomunikacja Polska. Polkomtel obstawił siatkówkę, Lotos skoki narciarskie i koszykówkę, a TP polską reprezentację piłki nożnej.

Podobnie jak przed rokiem, dyscypliny takie jak: piłka nożna, siatkówka mężczyzn oraz skoki narciarskie, stanowiły ok. 60% wartości całego sponsoringu w Polsce.

Robert Kubica również zrobił swoje i to zapewne dzięki niemu, wzrosła wartość ekspozycji związanych z formułą 1, w stosunku do roku poprzedniego prawie trzykrotnie.

Również żużel, koszykówka i siatkówka były w kręgu zainteresowań sponsorów.

To gdzie sponsorzy umieszczają swoje logotypy nie jest bez znaczenia. Obiekty dynamiczne, czyli: kombinezony zawodników, samochody i sprzęt sportowy, stanowiły 35% powierzchni przeznaczonych na ekspozycję. 65% to bandy przy polach boisk. Badania przygotowała firma Pentagon Resarch.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)