Trwa ładowanie...
d1uv1sv
09-06-2005 08:51

"Polityka" liderem po I kwartale

"Polityka" jest w dalszym ciągu najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

d1uv1sv
d1uv1sv

W I kwartale 2005 roku średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła 175 tys. egz. i była niższa niż w pierwszym kwartale 2004 roku o 7,5 proc. Na drugie miejsce spadł dotychczasowy lider "Newsweek Polska" - 165 tys. egz. (spadek o 18 proc.) a na trzecim uplasował się tygodnik "Wprost" - 163 tys. egz. (spadek o 6 proc.).

Czwarte miejsce zajmuje w dalszym ciągu "Przekrój", które sprzedaż spadła aż o prawie 20 proc. do poziomu 88 tys. egzemplarzy.

Średnia sprzedaż "Przeglądu" wyniosła 35 tys. egz. (spadek o 13 proc.).

Tymczasem marcowe wyniki sprzedaży tygodników opinii pokazują zmianę na pozycji lidera, którym został "Wprost" z wynikiem 186 tys. sprzedanych egzemplarzy.

d1uv1sv

Na drugie miejsca spadła "Polityka" - 185,5 tys. egz. a tu za nią: "Newsweek Polska" - 175 tys. egz., "Przekrój" - 96 tys. egz. i "Przegląd" - 36 tys egz..

Jak podaje "Rzeczpospolita" sprzedaż tygodników opinii spada od półtora roku. Trendu spadkowego nie udaje się powstrzymać mimo dołączania płyt z dokumentami, przewodników, wprowadzania dodatków. Kampanie reklamowe przyciągają nowych czytelników tylko na chwilę.

Dlaczego tygodnikom opinii tak znacząco ubywa czytelników? Profesor Marian Gierula, prasoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, uważa, że głównym winowajcą jest tempo życia, uniemożliwiające poświęcanie czasu na dogłębne analizy.

- Poza tym na rynku zaczyna dominować system komunikacji elektronicznej - dodaje. Według niego, nie bez znaczenia może być zaangażowanie tygodników w spory polityczne, co może zniechęcać czytelników.

A jaka jest Państwa opinia?

d1uv1sv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1uv1sv
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj