Polacy nie znają organizacji konsumenckich
Ponad połowa Polaków (55%) nie potrafi
wymienić z nazwy żadnej organizacji chroniącej prawa konsumentów.
34% respondentów myli pojęcie gwarancji z rękojmią - wynika z
ostatniego badania GfK Polonia.
23.11.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Ci, którzy znają jakieś organizacje konsumenckie, na pierwszym miejscu wymieniają Inspekcję Handlową (17%), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (16%) i Federację Konsumentów (11%).
Mimo mylenia podstawowych pojęć, na przykład gwarancji z rękojmią, 74% respondentów twierdzi, że wie jak postąpić, gdy zakupiony towar okazuje się wadliwy.
20% ankietowanych składało reklamację w ciągu ostatnich dwóch lat. Reklamowano najczęściej obuwie (12% przypadków). Według badanych, 91% wszystkich składanych przez nich reklamacji zostało uznanych. Tylko 29% Polaków dokładnie czyta informacje o produkcie na jego opakowaniu.
Z porad organizacji konsumenckich i ze składania u nich skarg nigdy nie korzystało 97% Polaków. (and)